آرشیو تیر ماه 1401

فروشگاه لوازم یدکی اتوبوس و کامیون

هوای سرد چگونه بر استارت و دینام خودروی شما تأثیر می گذارد؟

۱۲ بازديد
زمستان ها برای سیستم شارژ ماشین شما خوب نیست. با کاهش دما، عملکرد روزانه آن به شدت تحت تأثیر قرار می گیرد. می توانید برخی از نشانه های مشکل را مشاهده کنید، زیرا دما شروع به از بین بردن خودرو شما می کند. اینها می توانند شروعی دشوار، نورهای کم نور و غیره باشند. اینها برخی از رایج ترین مشکلاتی است که افراد در زمستان با آن مواجه می شوند.
 تهران یکتا در زمینه فروش لوازم یدکی ماشین سنگین و قطعات اتوبوس مان فعالیت می کند.
بیشترین توجه به باتری ها داده می شود و شما تمایل دارید سایر قسمت های سیستم را که می توانند تحت تأثیر دمای انجماد قرار گیرند فراموش کنید. هوای سرد می تواند استارت و دینام خودروی شما را نیز دچار مشکل جدی کند. اجازه دهید بررسی کنیم چگونه! آب و هوای سرد چگونه بر استارت و دینام خودروی شما تأثیر می گذارد؟ برخی از محبوب ترین استارت ها و دینام های توصیه شده در طول زمستان عبارتند از Lucas TVS Starter، Delco Remy Starter، Valeo Car Alternator و غیره. 

زمستان ها برای شروع کننده ها مشکل ایجاد می کند
وظیفه استارت موتور استفاده از برق باتری برای روشن کردن موتور خودرو است. امروزه خودروها دارای موتورهای استارت قدرتمند با سیستم استاپ استارت هستند. این از چرخه های مکرر روشن/خاموش موتور در ترافیک مراقبت می کند. در طول زمستان، استارترها مشکل ایجاد می کنند و به راحتی کار نمی کنند. وقتی کلید استارت را روشن می‌کنید، وقتی صدای کلیک شنیده می‌شود، ممکن است مشکل ایجاد کنند.
علاوه بر این، موتور بعد از آن روشن نمی شود. چراغ ها و سایر سیستم های الکتریکی به جز این به خوبی کار می کنند که نشان می دهد مشکل از استارت است نه باتری ماشین. علاوه بر این، با کاهش دما، موتورهای استارت و سایر سیستم های الکتریکی در خودرو برای کار به قدرت بیشتری نیاز دارند. هوای سرد معمولا روغن موتور را غلیظ می کند. بنابراین استارت ها به قدرت بیشتری برای راه اندازی موتور نیاز دارند.
این امر بار بیشتری را به باتری وارد می کند که به شدت آن را تحت تأثیر قرار می دهد. در طول زمستان، باتری در مقایسه با روزهای گرم تر، الکترون کمتری تولید می کند. بنابراین، تولید انرژی بیشتر برای عملکرد باتری در این شرایط دشوار است. در نهایت استارت انرژی کمتری برای راه اندازی موتور دریافت می کند. متداول ترین استارترهایی که در زمستان استفاده می شوند Lucas TVS Starter و Delco Remy Starter هستند. 

چگونه از مشکلات زمستانی جلوگیری کنیم!
قبل از فصل زمستان، باتری ماشین خود را چک کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید. پایانه های باتری ممکن است مشکل خوردگی داشته باشند که می تواند راه اندازی آسان خودرو را مختل کند. این را نیز بررسی کنید. همچنین می توانید باتری را از هر طرف بپوشانید. از یخ زدن مایع باتری با کاهش دما جلوگیری می کند. علاوه بر این، می توان یک شارژر به باتری اضافه کرد که در صورت عدم استفاده از خودرو، انرژی آن را تامین می کند. بنابراین، باتری دارای قدرت کافی برای کمک به موتورهای استارت در طول زمستان است.

 زمستان باعث ایجاد مشکل برای آلترناتورها می شود
در طول زمستان و هوای بسیار سرد، حدود 50 درصد از مشکلات دینام افزایش می یابد.دینام یک ماشین الکتریکی است که به شارژ باتری خودرو در حین کارکرد موتور کمک می کند. اگر می خواهید ماشین خود را روشن کنید و موتور فورا خاموش می شود، مشکل از دینام است. علائم دیگر مشکلات دینام می تواند حرکات تند گیج خودرو، سوسو زدن چراغ های خودرو و غیره باشد. علاوه بر این، در صورت گرم شدن بیش از حد دینام بوی سوختگی در خودرو به مشام می رسد. این همچنین می تواند نشانگر این باشد که باید تسمه دینام را بررسی کنید. 
برای راه‌اندازی یک ماشین، به نیروی باتری نیاز دارید، اما وقتی به جاده می‌رسد، دینام باتری را با یک جریان تنظیم‌شده شارژ می‌کند. موتور خودرو از یک سیستم قرقره و یک تسمه برای راه اندازی دینام استفاده می کند. دومی به معنای ارسال جریان AC برای شارژ باتری است که با کمک یکسوساز به DC تبدیل می شود. این تبدیل برای جلوگیری از آسیب رساندن به باتری و سایر سیستم های الکتریکی خودرو مهم است. دینام جزء ضروری خودرو است. کارکردن ماشین برای مسافت طولانی بدون استفاده از دینام مشکل است.
چراغ‌های کم‌نور و سوسو، نشانه‌های نویز، چراغ‌های پایین داشبورد یا باتری ضعیف می‌تواند نشانه‌هایی از کار نکردن دینام باشد.حدود 20 دقیقه رانندگی طول می کشد تا دینام به طور کامل باتری را شارژ کند. این در یک روز معمولی گرم است. با این حال، در زمستان ها، چون روغن موتور غلیظ است، زمان بیشتری می برد. فرآیند شارژ نیز ممکن است به دلیل شرایط آب و هوایی شروع به زمان کند. بنابراین، هنگامی که ماشین خود را روشن می کنید، آن را کمی افزایش دهید و سپس جلو بروید. این به دینام فشار می دهد تا شروع به کار کند. 
دردسر دیگری نیز وجود دارد که دینام ها در زمستان ایجاد می کنند. نوعی سر و صدا وجود دارد که معمولاً از تسمه سر خوردن می آید. معمولاً پس از کمی رانندگی ناپدید می شود. این به این دلیل است که تسمه لاستیکی که دینام را اجرا می کند در هوای سرد کمی سفت می شود. و این تسمه لاستیکی دینام حتی ممکن است با کاهش دما ترک بخورد. کار کردن تسمه سخت می شود و در نهایت باعث مشکل استارت خودرو می شود. با گرم شدن ماشین، تسمه چسبندگی بهتری به قرقره می‌گیرد. بنابراین، اگر صدای تسمه را می شنوید، ماشین خود را کمی بیشتر روشن کنید. این به حفظ شارژ باتری کمک می کند. یکی از رایج ترین دینام هایی که امروزه استفاده می شود دینام خودرو Valeo است.

 چگونه از مشکلات زمستانی جلوگیری کنیم!
در صورت نیاز دینام یا باتری را تعویض کنید. و این کار را قبل از سرد شدن هوا انجام دهید. دینام به موتور و باتری متصل است. بنابراین، سعی نکنید خودتان آن را تعمیر کنید، بلکه از متخصص کمک بگیرید. زمستان ها ماشین را به خصوص باتری و استارت موتور و دینام دچار مشکل می کند. چک کردن منظم این موارد قبل از اینکه دما واقعاً پایین بیاید می تواند به شما کمک کند در طول فصل به خوبی از خودرو نگهداری کنید. همچنین مهم است که یک بار در صبح های سرد مسافت کوتاهی را رانندگی کنید حتی اگر نمی خواهید. این باعث گرم نگه داشتن قطعات دستگاه می شود. علاوه بر این، در صورت امکان ماشین را در گاراژ پارک کنید، زمانی که از آن استفاده نمی کنید. این به آن کمک می کند تا از آب و هوای سخت دور بماند.