آرشیو مرداد ماه 1401

فروشگاه لوازم یدکی اتوبوس و کامیون

وظیفه دیفرانسیل در ماشین چیست؟

۱۰ بازديد
دیفرانسیل مجموعه‌ای از چرخ دنده‌ها است که نیروی موتور را به چرخ‌ها منتقل می‌کند و به چرخ‌ها اجازه می‌دهد با سرعت‌های مختلف در پیچ‌ها بچرخند. اگر وسیله نقلیه شما دارای سیستم چهار چرخ متحرک است، به احتمال زیاد دارای دیفرانسیل جلو و عقب است. یک دیفرانسیل با گیربکس کار می کند تا نیرو را از موتور به محوری که چرخ ها را می چرخاند برساند.
برای خرید دیفرانسیل و سایر قطعات کامیون از فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی کامیون تهران یکتا اقدام کنید.
دیفرانسیل برای به حرکت درآوردن یک جفت چرخ طراحی شده است و به آنها اجازه می دهد با سرعت های مختلف بچرخند. این تابع سرعت های متناسبی را بین چرخ های چپ و راست فراهم می کند. اگر لاستیک داخلی 15 دور در دقیقه کمتر از هنگام رانندگی مستقیم در یک پیچ می چرخد، لاستیک بیرونی 15 دور در دقیقه بیشتر از هنگام رانندگی مستقیم می چرخد.
لیست قیمت چراغ جلو اتوبوس اسکانیا را در این لینک ببینید.
به عنوان مثال، هنگامی که وسیله نقلیه شما در یک گوشه حرکت می کند، چرخ بیرونی باید سریعتر از چرخ داخل حرکت کند. دیفرانسیل مقادیر مساوی گشتاور را بین هر دو چرخ توزیع می کند. این به چرخ ها اجازه می دهد تا به مقاومت واکنش نشان دهند یا کشش را ایجاد کنند تا چرخ مقاومت بیشتری برای چرخش کمتر داشته باشد. چرخ با مقاومت کمتر سریعتر می چرخد.
در دیفرانسیل جلو (FWD) دیفرانسیل در کنار جعبه دنده در محفظه قرار دارد و واحد را گیربکس می نامند. با دیفرانسیل عقب (RWD)، دیفرانسیل بین چرخ های عقب قرار می گیرد که از طریق میل محرک به گیربکس متصل می شوند. خودروهای چهار چرخ متحرک (AWD) و چهار چرخ متحرک (4WD) یک دیفرانسیل مرکزی یا جعبه انتقال برای توزیع قدرت در جلو و عقب اضافه می‌کنند. برخی از خودروهای هیبریدی دارای AWD "الکترونیکی" هستند. اینها از موتورهای الکتریکی برای به حرکت درآوردن چرخ‌های عقب استفاده می‌کنند و در صورت لزوم، آن‌ها را سریع‌تر یا آهسته‌تر در اطراف می‌چرخانند. دیفرانسیل ماشین دیفرانسیل در ماشین چگونه کار می کند؟به عبارت ساده، دیفرانسیل سیستمی است که گشتاور را از موتور به چرخ ها منتقل می کند. دیفرانسیل قدرت را از موتور می گیرد و آن را به گونه ای تقسیم می کند که چرخ ها بتوانند با سرعت های مختلف بچرخند. آن را در گوشه ای بچرخانید و هیچ مشکلی نخواهید داشت زیرا هر چرخ می تواند مستقل از دیگری بچرخد.
وقتی به یک دیفرانسیل مدرن کامل نگاه می کنید، به طرز باورنکردنی پیچیده به نظر می رسد. با این حال، اگر شما به طور سیستماتیک آن را تجزیه کنید و اصول اولیه آنچه را که برای رسیدن به آن تلاش می کند و چگونه تلاش می کند به آن دست یابد، درک کنید، متوجه خواهید شد که واقعا چیز زیبایی است. این ویدیوی موتورهای شورلت را برای نگاهی به دیفرانسیل نگاه کنید.اکنون که اصول یک دیفرانسیل یا در این مورد "دیفرانسیل باز" را فهمیدیم، اجازه دهید کمی بیشتر در مورد دیفرانسیل لغزش محدود (LSD) بحث کنیم.  تصور کنید در مسیر هستید و سعی می کنید با سرعت 50 کیلومتر در ساعت از یک پیچ تنگ خارج شوید. همه این قدرت مسیر کمترین مقاومت را در پیش خواهد گرفت.  تمام وزن به یک سمت منتقل شده است. تمام این نیرو فقط چرخ داخلی را می چرخاند و منجر به از دست رفتن یا چرخش بسیار زیاد نیرو و تصادف بزرگ می شود.
 LSD برای به حداقل رساندن این تلفات درایو در نظر گرفته شده است. یک سیستم کلاچ اصطکاک را در هر طرف محور ایجاد می کند به طوری که ماشین می تواند گشتاور را به هر چرخ بازتوزیع کند تا بتوانید به همان اندازه که نیاز دارید قدرت دریافت کنید. اگر مسیر خود را در اطراف چرخ بلد باشید، می توانید با هیچ چیز جز قدرت، ماشین را حتی در یک پیچ هدایت کنید. همانطور که می توانید تصور کنید، کل مکانیسم دیفرانسیل باید نیروی عظیمی را تحمل کند. این تنها یک دلیل است که چرا این قطعات از قوی ترین مواد ممکن ساخته شده اند. بدون نی و درب بطری شیر. دیفرانسیل ها باید بسیار بادوام باشند. زمانی که خودروها کندتر و تقاضای کمتری داشتند، می‌توانستید با فلزات ارزان‌تر کنار بیایید. این به سادگی دیگر مورد نیست. حتی ساده‌ترین وسایل نقلیه امروزی نیز می‌توانند با سرعت بیش از 150 کیلومتر در ساعت به راحتی حرکت کنند و با سرعت نسبتاً بالا به راحتی بپیچند. قطعات باکیفیت دیگر برای پیست مسابقه در نظر گرفته نشده است.قطعات دیفرانسیلقطعات دیفرانسیل زیر هستند: 
کیت بلبرینگمهر و موم و بلبرینگ انفرادیست حلقه و پینیونشفت های محورگیره های حامل/پینیون، مهره های پینیون، آستین های خرد کن، و پیچ های چرخ دنده حلقه ایکیت های کشش پوزی و دنده داخلیحامل های مسکناینها تنها بخشی از قطعات موجود در انبار هستند. ما حتی برای اکثر کاربردهای دیفرانسیل از قطعات استفاده کرده ایم.Pinion Drive Gear: این قسمت قدرت را از محور محرک به چرخ دنده حلقه منتقل می کند.مجموعه کیس دیفرانسیل: این قسمت چرخ دنده حلقه را به همراه سایر قطعاتی که محور محرک عقب را به حرکت در می آورند نگه می دارد.Ring Gear: این قسمت برق را به قسمت قبلی که مجموعه دیفرانسیل کیس است منتقل می کند.محورهای محرک عقب:
اینها محورهای فولادی هستند که گشتاور را از مجموعه کیس دیفرانسیل به چرخ های محرک منتقل می کنند.محفظه محور: بدنه فلزی است که محورهای عقب را محصور می کند و همچنین مجموعه محور عقب را پشتیبانی می کند.یاتاقان های محور عقب: این بلبرینگ هایی هستند که بین محفظه محور و محورها قرار می گیرند.چرخ دنده های جانبی: این چرخ دنده ها به چرخش مستقل هر دو چرخ در حین چرخش کمک می کنند.انواع دیفرانسیل در خودرو و کامیونچهار دیفرانسیل مشترک بین خودروها استفاده می شود - باز، قفل، لغزش محدود و بردار گشتاور. در اینجا چهار نوع دیفرانسیل آورده شده است:دیفرانسیل باز - این نوع دیفرانسیل اغلب در سدان های خانوادگی و خودروهای اقتصادی یافت می شود. گشتاور موتور را به دو خروجی انرژی تقسیم می کند تا چرخ ها بتوانند با سرعت های مختلف بچرخند. اگر یکی از لاستیک ها کشش را از دست بدهد،
دیگری قدرت حفظ کشش را از دست می دهد.دیفرانسیل قفلی - گاهی اوقات به عنوان دیفرانسیل جوشی نیز شناخته می شود، این دیفرانسیل چرخ ها را به هم متصل می کند تا با سرعت یکسانی بچرخند. این معمولا چرخش را کمی دشوارتر می کند. وسایل نقلیه ای که از این نوع استفاده می کنند کامیون های فول سایز و جیپ رانگلر هستند.دیفرانسیل لغزش محدود - دیفرانسیل لغزش محدود با ارائه بهترین های هر دو جهان، به عنوان یک دیفرانسیل باز عمل می کند تا زمانی که لغزش رخ دهد، سپس دیفرانسیل به طور خودکار قفل می شود. این نوع در خودروهایی مانند نیسان 370Z و مزدا MX-5 میاتا یافت می شود.گشتاور بردار - که توسط BMW X5 M یا Lexus RC F استفاده می شود، دیفرانسیل بردار گشتاور از قطارهای دنده اضافی برای ارسال مقدار خاصی از گشتاور به هر چرخ برای کنترل بیشتر در پیچ ها استفاده می کند.
 1. دیفرانسیل را باز کنیدساده ترین و رایج ترین واحد دیفرانسیل باز است، به این دلیل که چرخ ها همیشه می توانند به طور مستقل بچرخند. عیب اصلی آن این است که اگر چرخی کشش نداشته باشد، مثلاً اگر به یخ برخورد کند، باز هم قدرت زیادی دریافت می کند. بی اختیار می چرخد ​​و شما به هیچ جا نمی روید.برای جبران کاهش کشش در هنگام رانندگی، تمام وسایل نقلیه جدید باید به کنترل کشش و پایداری الکترونیکی مجهز باشند. اینها از سنسورهای ترمزهای ضد قفل برای تعیین اینکه آیا چرخ سریعتر می چرخد ​​استفاده می کنند. سپس قدرت موتور را کاهش می دهد یا چرخ چرخان یا هر دو را می شکند تا همه چیز تحت کنترل باشد. گاهی اوقات می خواهید یک چرخ بچرخد، مانند زمانی که می خواهید از برف عمیق بیرون بیایید، تا کنترل کشش به طور موقت با یک دکمه روی داشبورد غیرفعال شود. 2. دیفرانسیل لغزش محدود برخی از خودروها، عمدتا مدل های پرفورمنس، از دیفرانسیل لغزش محدود به جای دیفرانسیل باز استفاده می کنند. هنگامی که یک چرخ کشش را از دست می دهد،
نیرو به چرخ دیگر می رود. این امر چرخش چرخ را کاهش می‌دهد و در یک خودروی قدرتمندتر FWD، به جلوگیری از گشتاور فرمان کمک می‌کند - تمایل راننده جلو برای کشیدن از این طرف به سمت دیگر هنگام پا گذاشتن روی پدال گاز. رسیدهای محدود همگی به یک هدف عمل می کنند، اما اینکه دقیقاً چگونه این کار را انجام می دهند بستگی به نوع آن دارد. دیفرانسیل مکانیکی کلاچ دارای صفحات کلاچ در کنار چرخ دنده ها است و در صورت نیاز، حلقه های فشار بر روی صفحات فشار می آورند تا مقاومت ایجاد کنند. یک سیستم دیفرانسیل فعال به همین صورت عمل می کند، اما از یک کامپیوتر برای نظارت بر شرایط رانندگی و درگیر کردن کلاچ دیفرانسیل استفاده می کند. دیفرانسیل ویسکوز حاوی دیسک های اصطکاک غوطه ور در روغن است و هنگامی که چرخ می لغزد، حرکت سیال باعث می شود که دیسک ها با سرعت های مختلف بچرخند و در صورت نیاز قدرت بیشتری را ارائه دهند. دیفرانسیل Torsen - نام تجاری برگرفته از Torque-Sensing است - چرخ دنده های حلزونی را به مجموعه دنده دیفرانسیل اضافه می کند تا کشش مورد نیاز را فعال کند. 
3. قفل کردن دیفرانسیلدیفرانسیل قفلی به چرخ ها اجازه می دهد در بیشتر مواقع با سرعت های مختلف بچرخند، اما وقتی عملکرد قفل آن فعال می شود، چرخ ها هر دو با سرعت یکسان می چرخند. در درجه اول برای رانندگی خارج از جاده استفاده می شود. علاوه بر دیفرانسیل قفل چرخ عقب، سخت ترین 4x4s دارای دیفرانسیل جلو قفل کننده نیز خواهد بود. وسیله نقلیه ای با یک یا هر دو دیفرانسیل قفل شده می تواند روی صخره ها یا سطوح سخت به جلو بخزد، اما چرخش آن بسیار سخت خواهد بود. 4. دیفرانسیل بردار
گشتاورپیچیده ترین و پیشرفته ترین نوع دیفرانسیل، دیفرانسیل بردار گشتاور، از مجموعه ای از حسگرها و وسایل الکترونیکی برای به دست آوردن اطلاعات از چیزهای مختلف (سطح جاده، موقعیت دریچه گاز، سیستم فرمان و غیره) استفاده می کند تا کلاچ های فعال الکترونیکی و یک کنترلر را فعال کند. همچنین به عنوان دیفرانسیل فعال شناخته می شود، آنها به کارآمدترین راه کار می کنند که منجر به تجربه رانندگی واقعاً پویا و با عملکرد بالا می شود. دیفرانسیل های بردار گشتاور را می توان در برخی خودروهای دیفرانسیل عقب و تمام چرخ محرک با عملکرد بالا یافت.
 

سیم کشی سوئیچ ماشین به چه صورت است؟

۱۱ بازديد
سوئیچ استارت وظیفه روشن کردن مدارها یا سیگنال هایی است که خودرو را به حرکت وادار می کند. تعویض سوئیچ احتراق زمانی ضروری می شود که روشن کردن سیستم الکتریکی خودرو دشوار می شود یا می گویند موتور استارت حتی پس از روشن شدن موتور از چرخش باز نمی ایستد. شما هرگز نمی دانید چه زمانی ممکن است خراب شود، بنابراین باید نحوه سیم کشی سوئیچ احتراق را بدانید.
خوشبختانه، زمانی که دانش فنی لازم را دارید، این فرآیند پیچیده ای نیست. این مقاله شما را با مراحل مورد نیاز برای سیم کشی سوئیچ استارت خودرو آشنا می کند.
برای خرید فن موتور ماشین سنگین و لوازم یدکی اتوبوس تهران با تهران یکتا تماس بگیرید.
 
نحوه سیم کشی سوئیچ احتراق گام به گام
در اینجا مراحلی وجود دارد که باید برای سیم کشی سوئیچ احتراق خودتان انجام دهید. با این حال، بسته به خودروی مورد نظر، ممکن است به نمودار سیم کشی کلید استارت دکمه ای نیاز داشته باشید. مرحله 1: خودرو را پارک کنیدقبل از خاموش کردن موتور مطمئن شوید که وسیله نقلیه شما در زمینی صاف پارک شده است.  مرحله 2: پایانه های سوئیچ احتراق را بررسی کنیدپین های پشت سوئیچ استارت خودرو را شناسایی و پیدا کنید و مشخص کنید. بسته به خودرو، چهار ترمینال را می‌بینید که با علامت‌های «BATT» (باتری)، «ST» (شروع)، «IGN» (اشتعال) و «ACC» (لوازم جانبی) مشخص شده‌اند. ، از دفترچه راهنمای تعمیر خودرو یا سازنده تأییدیه دریافت کنید. مرحله 3: پایانه های باتری را جدا کنید ترمینال منفی باتری را جدا کنید. دو پایانه با علامت مثبت (+) و منفی (-) روی باتری خودرو شما وجود دارد.
قبل از جدا کردن پایانه های باتری از یک آچار برای باز کردن پیچ استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که کابل منفی را به طور ایمن محکم کرده اید تا از تماس آن با هر یک از پایانه ها در طول سیم کشی احتراق جلوگیری کنید.  مرحله 3: برش های چرخ فرمان را برداریدهر تزئینی که ممکن است در اطراف فرمان وجود داشته باشد را بردارید. ممکن است مجبور شوید آنها را با برداشتن گیره های پلاستیکی، محکم کردن آنها یا باز کردن هر گونه پیچ یا پیچ جدا کنید. پس از برداشتن آنها، آنها را در جایی امن نگهداری کنید که آسیب نبینند. مرحله 4: چرخ فرمان را جدا کنیدفرمان را بردارید. برخی از خودروها سوئیچ احتراق خود را در داشبورد دارند، در حالی که برخی دیگر ممکن است آن را در امتداد ستون فرمان داشته باشند.
صرف نظر از موقعیت مکانی آن، برداشتن ستون فرمان کار شما را بسیار آسان می کند. ممکن است لازم باشد این کار را با استفاده از کشنده چرخ فرمان انجام دهید تا کار شما برای شما آسان تر شود. مهم است که قبل از انجام این مرحله با دفترچه راهنمای تعمیر خودرو خود مشورت کنید. یا بهتر است هنوز یک نمودار سیم کشی پانل سوئیچ احتراق مسابقه ای دریافت کنید
 مرحله 5: پوشش ماژول جرقه زنی را آزاد کنیدقلاب های روی درب ماژول احتراق را باز کنید. این به شما امکان می دهد تا پوشش را بردارید تا بتوانید به سوئیچ احتراق دسترسی پیدا کنید. باید روی کلیپ ها چند نسخه منتشر شود. ممکن است به یک پیچ گوشتی نیاز داشته باشید تا بتوانید مکانیسم رها کردن قلاب ها را فشار دهید. مرحله 6: کلیدها را در موقعیت مناسب قرار دهیدکلید را در احتراق قرار دهید و آن را در موقعیت "لوازم جانبی" قرار دهید. انجام این کار ضروری است زیرا این تنها راه آزاد کردن آن از ماژول احتراق است. اگر در حال حاضر به کلید ماشین خود دسترسی ندارید، ممکن است لازم باشد به جای آن از یک پیچ گوشتی سر صاف استفاده کنید.اگر مجبور به استفاده از پیچ گوشتی سر صاف هستید، باید مراقب باشید. با فشار دادن پین آزاد کننده داخل سوراخ روی ماژول جرقه زنی با پیچ گوشتی شروع کنید. باید یک سوراخ کوچک برای وارد کردن پیچ گوشتی و فشار دادن پین آزاد کننده داخل آن وجود داشته باشد. مرحله 7: پین ها را رها کنیدپس از رها شدن پین رها کننده که سوئیچ احتراق را محکم می کند، می توانید آن را از موقعیت خود بیرون بکشید. اگر تمام مراحل را تا این مرحله انجام داده اید، باید بتوانید آن را به راحتی بیرون بکشید.
با این حال، اگر با مقاومتی مواجه شدید، مطمئن شوید که پین ​​رها را به اندازه کافی محکم فشار داده اید. مرحله 8: نگاهی به سوئیچ احتراق بیندازیدسوئیچ را بررسی کنید تا متوجه شوید مشکل آن چیست. برای این کار به یک چراغ تست نیاز دارید. بسته به سازنده، نمایندگی درگیر و نیازهای شما، ممکن است لازم باشد احتراق را دوباره بسازید یا یک موتور جدید تهیه کنید. مرحله 9: سیم ها را بررسی کنیدسرب برق مثبت از باتری به سوئیچ استارت خودرو را بررسی کنید. اغلب یک سیم قرمز ضخیم است که همیشه انرژی دارد. هنگامی که آن را شناسایی کردید، انتهای ترمینال سمت راست را روی سیم کابل برق قرار دهید و آن را با یک چند ابزار ترمینال محکم کنید. سپس سیم برق را به ترمینال "BATT" سوئیچ وصل کنید. مرحله 10: سیم لوازم جانبی را وصل کنیدسیم سرب لوازم جانبی را به ترمینال "ACC" سوئیچ احتراق نصب کنید.
هنگامی که سوئیچ احتراق به موقعیت "ACC" می چرخد، این سیم وظیفه انرژی بخشیدن به لوازم جانبی خودرو را بر عهده دارد. مرحله 11: سیم رله استارت را وصل کنیدسیم رله استارت را به ترمینال "ST" سوئیچ احتراق وصل کنید. ترمینال "ST" تنها زمانی روشن می شود که سوئیچ احتراق در موقعیت "START" قرار گیرد. مرحله 12: سیم جرقه زنی را وصل کنیدسیم جرقه زنی را به ترمینال "IGN" سوئیچ خودرو وصل کنید. ترمینال مرکزی احتراق، برف پاک کن ها، لوازم جانبی و سایر ویژگی های عملیاتی خودرو را ارائه می دهد. این اساساً موقعیت پیش فرض "اجرای" سوئیچ احتراق است.  مرحله 13: سوئیچ احتراق را دوباره نصب کنیدبرای نصب سوئیچ تازه سیم‌کشی شده، باید روی پین آزادکننده فشار وارد کنید تا بتوانید سوئیچ احتراق جدید را داخل آن قرار دهید. پس از انجام این کار، سوئیچ جرقه‌زنی جدید (یا بازسازی‌شده) را در ستون فرمان قرار دهید.مرحله 14: سوئیچ احتراق را تست کنیدهنگامی که سوئیچ احتراق را محکم کردید، نوبت به تست سوئیچ احتراق سیمی جدید می رسد. برای انجام این کار، باید باتری را دوباره وصل کنید. تا زمانی که مطمئن شوید که سوئیچ احتراق جدید به درستی کار می کند، نیازی به مونتاژ مجدد هیچ یک از اجزا نیست. 
برای اتصال مجدد ترمینال منفی قطع شده باتری، کلید را وارد کرده و سعی کنید جرقه را بچرخانید. اگر احتراق در شرایط خوبی است و شما کار عالی انجام داده اید، ماشین باید سریع بچرخد. اگر اینطور نیست، ممکن است مجبور شوید این روند را تکرار کنید. مرحله 15: قطعات خودرو را دوباره مونتاژ کنیدهنگامی که تأیید کردید که سوئیچ احتراق در شرایط خوبی کار می کند، مرحله بعدی مونتاژ مجدد قطعات است. همانطور که در شروع کار انجام دادید، قبل از جدا کردن باتری، موتور را خاموش کنید. ممکن است لازم باشد به دفترچه راهنمای تعمیر خودرو خود مراجعه کنید تا قطعات خودرو دوباره به درستی جا بیفتند. هر کاری که انجام می‌دهید، مطمئن شوید که اجزای مناسب را با پیچ‌ها، پیچ‌ها و گیره‌های متصل شده در دفترچه راهنمای تعمیر خودرو در جای مناسب قرار داده‌اید، به‌خصوص اگر مجبور هستید با هر یک از دستگاه‌های نصب‌شده در مدل‌های جدید خودرو سر و کار داشته باشید.
 اگر این مراحل را تا این مرحله دنبال کنید، می توانید سوئیچ احتراق خود را با موفقیت و بدون دردسر یا بدون دردسر سیم کشی کنید.چه سیم هایی به سوئیچ احتراق می رونداکثر خودروها به طور متفاوتی راه اندازی می شوند، اما بسته به وسیله نقلیه، چهار ترمینال پیدا خواهید کرد. این پایانه‌ها به‌عنوان «BATT» (باتری)، «ST» (شروع)، «IGN» (احتراق) و «ACC» (لوازم جانبی) علامت‌گذاری شده‌اند. سازنده. به این ترتیب از اشتباهات غیر ضروری جلوگیری می کنید. یکی دیگر از ایده های عالی این است که با یک نمودار سوئیچ احتراق 4 سیمی مشورت کنید. سوالات متداول:س: سیم های سوئیچ احتراق کجا می روند؟سیم جرقه خودرو به ترمینال "IGN" سوئیچ احتراق می رود. این یک ترمینال ضروری است زیرا احتراق خودرو، برف پاک کن ها، لوازم جانبی و سایر ویژگی های عملیاتی را ارائه می دهد. همچنین این حالت عادی "اجرای" سوئیچ است. س: سیم ها به سوئیچ احتراق چه رنگی می روند؟رنگ سیم هایی که به سوئیچ احتراق می روند قرمز، مشکی، سفید-قرمز و سفید مشکی هستند. س: آیا سوئیچ احتراق نیاز به زمین دارد؟خیر. سوئیچ استارت خودرو شما برای روشن کردن خودرو نیازی به اتصال به زمین ندارد. این به این دلیل است که تمام پایانه های سوئیچ استارت خودرو باید از زمین جدا باشند. هنگامی که این ترمینال ها از زمین جدا شدند، بقیه سوئیچ احتراق خودرو عملکردهای مکانیکی را انجام می دهد. 
س: آیا سوئیچ استارت باعث روشن نشدن ماشین می شود؟آره. یکی از مشکلات مربوط به مشکلات استارت خودرو است. این به این دلیل است که هرگونه
مشکل در سوئیچ احتراق می تواند به دلیل مشکلات الکتریکی باشد. هنگامی که باتری ماشین شما در شرایط خوبی قرار دارد و ماشین شما پس از چند بار تلاش از چرخیدن امتناع می ورزد، ممکن است با سوئیچ احتراق دچار مشکل شوید. س: آیا می توانید سوئیچ احتراق را دور بزنید؟بله، اگر آموزش و تجربه داشته باشید، ممکن است بتوانید از عهده آن برآیید. بدون هیچ یک از این موارد، ممکن است نتوانید خودتان این کار را انجام دهید زیرا این یک روش فنی است که به چیزی بیش از یک کتابچه راهنمای کاربر و روحیه قابل انجام نیاز دارد. بهترین کار این است که برای جلوگیری از هر گونه عارضه ای که ممکن است ایجاد شود، از کمک حرفه ای کمک بگیرید. کلمات پایانی:کلید احتراق خودروها مسلماً ضروری ترین بخش سیستم الکتریکی خودرو است. مانند تمام قطعات خودرو، پس از استفاده مکرر از کار می افتند. یک سوئیچ احتراق خراب می تواند ناراحت کننده باشد، به همین دلیل است که شما باید بدانید که چگونه سوئیچ احتراق را سیم کشی کنید. این مقاله مجموعه ای از مراحل را ارائه کرده است که به شما کمک می کند تا هر زمان که نیاز باشد، سوئیچ استارت خودرو خود را سیم کشی کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را به طور کامل دنبال کنید. ما همچنین توصیه می کنیم که یک نمودار سیم کشی سوئیچ احتراق جهانی دریافت کنید.
 

راهنمای خرید روغن گیربکس برای ماشین سنگین

۱۱ بازديد
هر تامین کننده انتقال، مشخصات روغن تایید شده را برای محصولات خود فهرست می کند. اما چندین عامل دیگر وجود دارد که ممکن است بر انتخاب نهایی تأثیر بگذارد.
Darryl Purificati، رابط فنی OEM، Petro-Canada Lubricants می‌گوید: «اولین چیزی که باید به آن توجه شود این است که اپراتورها باید همیشه توصیه‌های سازنده تجهیزات اصلی (OEM) را هنگام انتخاب مایع گیربکس دنبال کنند. "این توصیه ها باید اولین نقطه مرجع برای هر تصمیم مرتبط با مایع یا روان کننده باشد."
برای خرید انواع لوازم یدکی کامیون و لوازم یدکی اتوبوس از تهران یکتا اقدام کنید.
 
در مرحله بعد، شدت کاربرد و فواصل مورد انتظار تخلیه روغن باید در نظر گرفته شود. Purificati می‌گوید: «در مقایسه مایعات انتقال مختلف برای یک کاربرد، معیارها باید بر اساس مشخصات و مواد پشتیبانی موجود مانند آزمایش یا آزمایش‌های میدانی برای اثبات عملکرد و تأییدیه OEM/تأییدات رسمی باشد.» "هنوز حتی برای آن دسته از مایعاتی که مشخصات سازنده را برآورده می کنند، تفاوت هایی وجود دارد."
 
او می‌افزاید: «هر OEM گیربکس سنگین، مشخصاتی را منتشر می‌کند که حداقل الزامات شیمیایی و عملکرد یک سیال را مشخص می‌کند. برخی از سیالات انتقال برای فراتر از برخی از اهداف عملکرد خاص فرموله شده اند. برخی از مشخصه‌های رایج‌تر که می‌تواند از نیازهای OEM فراتر رود، ویژگی‌های دمای سرد، حفاظت از سایش و مقاومت در برابر اکسیداسیون است.
 
برنامه را درک کنید
برنامه های کاربردی کامیون های حرفه ای تقاضاهای منحصر به فردی را برای مایعات انتقال کامیون های سنگین در مقایسه با برنامه های حمل و نقل خطی ایجاد می کنند. حتی نحوه ردیابی فواصل نگهداری می تواند متفاوت باشد، بسته به برنامه.
 
Stede Granger، Shell Oil می‌گوید: «هر زمانی که خارج از بزرگراه کار می‌کنید، ممکن است بخواهید به ساعت‌ها بیشتر از مایل نگاه کنید. "شما می توانید واقعاً از موتور و گیربکس استفاده کنید اما مسافت پیموده شده بسیار کمی را جمع آوری کنید." سازندگان اغلب مسافت پیموده شده و ساعات کار معادل آن را در توصیه های نگهداری خود فهرست می کنند.
این برنامه به تعیین اینکه چه محصولی نیاز است و چند وقت یکبار نیاز به سرویس دارد کمک می کند. گرنجر می‌گوید: «بسته به کاری که با گیربکس انجام می‌دهید، چقدر در خارج از جاده انجام می‌دهید، ممکن است مایعات را در معرض دمای بالاتر قرار دهید. اگر اینطور باشد، می تواند منجر به اکسیداسیون بیشتر روغن شود. شما نمی خواهید از روغن به شدت اکسید شده استفاده کنید.
در یک برنامه خارج از بزرگراه، قطعاً نمی خواهید از این فواصل توصیه شده عبور کنید. مشکل دیگر در کاربردهای خارج از جاده، احتمال آلودگی است. براد جردن، شرکت Shell Oil می‌گوید: «در صورت داشتن برنامه‌های خارج از جاده در مقایسه با خارج از جاده، احتمال ورود خاک و آب در آنجا بیشتر است. 
در حال حاضر سه جعبه دنده متمایز وجود دارد که بر بازار کامیون های سنگین تسلط دارند: دستی، دستی خودکار (AMT) و اتوماتیک. مهم نیست که یک کامیون سنگین از چه نوع گیربکس استفاده می کند، بسیار مهم است که از مایعی که سازنده برای آن مدل و مدل انتقال خاص تایید شده است استفاده شود. Purificati می‌گوید: «این سه نوع گیربکس دارای معماری سخت‌افزاری متفاوتی هستند که برای مثال به اصلاح‌کننده‌های اصطکاک مختلف، سطوح و انواع مختلف افزودنی‌های ضد سایش و افزودنی‌های محافظت در برابر خوردگی برای فلزات زرد نرم نیاز دارند. همیشه بسیار مهم است که مطمئن شوید از مایع صحیح در انتقال صحیح و برای آن کاربرد استفاده می کنید. اپراتورها همچنین باید همیشه توصیه‌های OEM و توصیه‌های متخصصان روغن‌کاری واجد شرایط را دنبال کنند.»
مالکان باید از یک مایع تایید شده برای حفظ گارانتی OEM استفاده کنند. پنی دو، متخصص خطوط محرکه، شورون، می‌گوید: «تجهیزاتی که خارج از گارانتی هستند همچنان باید از محصولاتی استفاده کنند که برای استفاده در گیربکس توصیه شده یا مناسب هستند. کاربردهای شدید (بارهای زیاد، صعودهای شیب دار) از محصولات مبتنی بر مصنوعی سود می برند. شاخص ویسکوزیته بالاتر در مقایسه با معمولی، ضخامت لایه بهتری در دماهای بالا می دهد. علاوه بر این، محافظت بهتری در هنگام شروع سرد ارائه می دهد. داده های آزمایشی را بررسی کنید. دو می‌گوید: «یک سیال تأیید شده با سختی‌های آزمایشی که توسط OEM تعریف شده است، عمل کرده است. "برخی سیالات ممکن است آزمایش میدانی پشتیبان داشته باشند (برخلاف دکل آزمایشی) که می تواند اطمینان بیشتری را ارائه دهد."
 تطبیق روغن ها با گیربکس هاگیربکس های اتوماتیک و AMT اکنون اکثریت قریب به اتفاق گیربکس هایی را نشان می دهند که در کامیون های جدید فروخته می شوند زیرا ناوگان به دنبال افزایش کارایی و توانایی جذب مجموعه بالقوه گسترده تری از رانندگان برای رفع کمبود راننده هستند. اما زمانی، گیربکس های دستی انتخاب غالب در بازار کامیون های کلاس 8 بودند.روغن های دنده و روغن موتور جزو اولین مایعاتی بودند که در این گیربکس ها استفاده شد. در حالی که برخی از تولیدکنندگان اولیه گیربکس دستی استفاده از روغن‌های دنده API GL-5 مانند SAE 80W-90 را توصیه می‌کردند، ایتون سازنده غالب بود و در ابتدا روغن‌های موتور را توصیه می‌کرد.
گرنجر توضیح می دهد: «توصیه روغن موتور SAE 50 از آنجا بود. اما مایعاتی به سرعت توسعه یافتند که بیشتر با نیازهای خاص گیربکس های دستی و AMT مطابقت دارند. گرنجر می‌گوید: «آنها هنوز هم ممکن است کمی شبیه روغن موتور به نظر برسند، اما واقعاً روغن‌های گیربکس متمرکز و خاصی هستند. تغییرات به تفاوت های کلیدی بین نیاز روغن موتور و مایعات انتقال می پردازد. دو می گوید: "گیربکس ها فواصل تخلیه طولانی دارند و بنابراین در مقایسه با روغن های موتور به پایداری برشی قوی تری نیاز دارند." "علاوه بر این، روی حفاظت از دنده و مواد اصطکاک تمرکز شده است. روغن موتور فواصل تخلیه کوتاه و محصولات جانبی احتراق برای مقابله با آنها دارد. این امر تاکید بیشتری بر پراکندگی دوده و خنثی سازی اسید برای روغن موتور دارد.
در غیر این صورت، این دو سیال نیازهای عملکردی کلیدی مشابهی دارند که با ترکیبات شیمیایی اجزای مشابه مورد استفاده در سطوح مختلف - عملکرد در دمای پایین، کنترل کف، محافظت از سایش، آنتی اکسیدان و غیره برطرف می شود. در سال 2017، Eaton با مشخصات روغن گیربکس فعلی خود، PS-386 Synthetic Transmission Fluid عرضه شد. به گفته ایتون، روانکارهای مصنوعی برتری خود را نسبت به فرآورده های نفتی نشان می دهند و فرصت هایی را برای ارتقاء تعمیر و نگهداری و عملکرد عملیاتی پایین ارائه می دهند و در عین حال عمر مفید و قابلیت اطمینان قطعات را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند.روان کننده های مصنوعی Extended Drain پایداری حرارتی و اکسیداتیو بیشتری را برای عملکرد و قابلیت اطمینان بیشتر محصول ارائه می دهند.
ویژگی‌های عملکردی این روان‌کننده‌ها، سازندگان قطعات را قادر می‌سازد تا فواصل تخلیه طولانی‌تر و ضمانت‌های طولانی را ارائه دهند. مزایای اضافه شده شامل پیشرانه کارآمدتر است که به صرفه جویی ثابت شده در مصرف سوخت نسبت به روان کننده های مبتنی بر مواد معدنی تبدیل می شود. روان کننده های مصنوعی Extended Drain در همه کاربردها سودمند هستند و ایتون استفاده از آنها را برای کاربردهای سخت و در آب و هوای سرد به شدت توصیه می کند.
زبان بازاریابی وجود دارد که باید هنگام انتخاب روانکار مراقب آن باشید و مراقب آن باشید. متأسفانه، درک برچسب محصول ممکن است دشوار باشد. Eaton برای محصولات خود توصیه می کند فقط از روان کننده هایی با برچسب "روان کننده تایید شده Eaton" استفاده کنید.
 
هنگام تعیین اینکه آیا یک روان کننده دارای تاییدیه OEM است، روی بسته بندی عبارت "تایید شده برای/توسط..." را جستجو کنید. "اصطلاحات اصطلاحی" بازاریابی که باید از آن اجتناب کنید شامل موارد زیر است:
 
  • محصول X مطابق و/یا فراتر از الزامات سازنده از...
 
  • محصول X برای استفاده در مواردی که...
 
هنگام انتخاب بین روغن‌های معدنی و روغن‌های مصنوعی گران‌تر، مطمئن شوید که محصول ارزان‌تر در دراز مدت هزینه بیشتری برای شما نخواهد داشت. «در این روزگار که نیروی کار برای شما هزینه دارد، تعویض آن برای شما هزینه دارد - حتی اگر روغن مصنوعی به طور قابل توجهی گران‌تر باشد، ممکن است در درازمدت شما را به دلیل تعویض روغن کمتر و شانس کمتری نجات دهد. گرنجر می‌گوید تا مشکلی پیش بیاید. اگر برای تعویض روغن بروید، همیشه این احتمال وجود دارد - و این اتفاق می افتد - که [یک تکنسین] روغن اشتباهی را در آنجا قرار دهد. عدم نیاز به تعویض مکرر روغن، مزیت قطعی خواهد داشت.»
 
اما هنوز جایی برای روغن های قیمتی وجود دارد. "اگر در موقعیتی هستید که خارج از بزرگراه هستید و در آب یا جویبارها در حال دویدن هستید و احتمال آلودگی دارید، تعویض آن روغن بسیار ارزان تر از تعویض روغن مصنوعی گران تر خواهد بود." گرنجر می گوید. وقتی آن آب را وارد کردید، باید آن را عوض کنید. من به‌عنوان مالک ناوگان این موضوع را می‌سنجیم، به‌ویژه اگر مسافت پیموده شده را انباشته نکنم و احتمال آلودگی آب زیاد باشد.»

راهنمای نگهداری از دیفرانسیل خودرو

۱۲ بازديد
تعویض روغن دیفرانسیل خودرو یکی از نادیده گرفته‌ترین کارهای تعمیر و نگهداری در کامیون‌های سبک، شاسی‌بلندها و خودروهای سواری بدون FWD است. از آنجایی که دیفرانسیل در عقب و در زیر خودرو قرار دارد، هیچ یک از رفتارهای ستاره ای را که موتور جلو انجام می دهد، دریافت نمی کند.
 
اما اگر روغن کاری در دیفرانسیل خودرو از کار بیفتد، برای مدت طولانی خیلی دور نخواهید بود. خوشبختانه شما فقط باید هر 30000 تا 50000 مایل این روغن را تعویض کنید.
شما می توانید انواع لوازم برقی اتوبوس و دیفرانسیل خودرو را از فروشگاه لوازم یدکی اتوبوس اسکانیا تهیه کنید.
 
⚠️مثل همیشه، دفترچه راهنمای مالک خود را برای فرکانس دقیقی که باید دیفرانسیل خود را سرویس کنید، بررسی کنید. هر ماشینی متفاوت است.
 
دیفرانسیل یک جزء در همه خودروها است و برای جبران تفاوت فاصله چرخ‌های داخلی و چرخ‌های بیرونی در حین دور زدن خودرو طراحی شده است. در خودروهای دیفرانسیل عقب، دیفرانسیل دارای محفظه و روغن کاری خاص خود است، روغنی غلیظ و تیره معمولاً سنگین تر از 80 وزن.
درایورهای جلو معمولاً دیفرانسیل را در محفظه گیربکس ادغام می کنند و مایع مشابهی را به اشتراک می گذارند. روغن دیفرانسیل چرخ دنده ها و دنده های پینیون را که قدرت را از میل محرک به محور چرخ ها منتقل می کنند، روان می کند. اگر خودروی شما به دیفرانسیل لغزش محدود مجهز باشد، تمام قطعات متحرک آن مجموعه را نیز سالم نگه می‌دارد. دیفرانسیل به ماشین شما اجازه می دهد تا بدون درام پیچ ها را طی کند.
اگر هر دو چرخ محرک با هم بچرخند، به دلیل اینکه لاستیک بیرونی دورتر از داخل حرکت می کند، می پرند. تغییرات زیادی در طراحی وجود دارد، اما آنها به سه دسته تقسیم می شوند: باز، لغزش محدود و بردار گشتاور. باز کنلغزش محدودبردار گشتاورOPEN قدیمی ترین نوع دیفرانسیل. طراحی ساده و ناهموار آن بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. چرخ دنده پینیون برقی با چرخ دنده مشبک می شود که به نوبه خود نیرو را از طریق مجموعه دوم دنده به هر دو محور منتقل می کند. تنها نقطه ضعف؟ هنگامی که لغزش رخ می دهد، نیرو با کمترین چسبندگی به چرخ هدایت می شود.
MARTIN LAKSMAN1 2 3تعویض این روغن به اندازه تعویض روغن موتور مهم است و به همین دلیل. تماس فلز با فلز باعث فرسودگی سطوح و ایجاد گرما از اصطکاک می شود که به ناچار چرخ دنده ها را ضعیف کرده و منجر به خرابی می شود. بررسی و تعویض روغن دیفرانسیل در یک کامیون سبک در واقع بسیار آسان است و فقط در خودرو کمی دشوارتر است.بسته به طراحی دیفرانسیل شما، این کار می تواند بسیار نامرتب یا بسیار مرتب باشد. برخی از دیفرانسیل ها دارای پلاگین تخلیه هستند. دیگران از شما می خواهند که پوشش مسکن را بردارید. در هر صورت، به یک ماهیتابه عریض نیاز دارید. یک پارچه پلاستیکی زیر آن بیمه خوبی خواهد بود. چند دقیقه وسیله نقلیه خود را برانید تا روغن گرم شود، سپس لباس‌های کثیف خود را بپوشید
- احتمالاً کثیف خواهید شد. فقط روغن عوض میکنه درسته؟ هیچ چیز پیچیده ای نیست، اما خودتان را نگه دارید، زیرا روغن دیفرانسیل ماشین قدیمی بدترین بوی را در دنیای خودرو دارد. با این هشدار، پلاگین سوراخ پرکننده را در بالای محفظه دیفرانسیل جدا کنید، سپس پیچ تخلیه را باز کنید. اگر پلاگین تخلیه ندارید، پیچ‌های محفظه را باز کنید و چند پیچ ​​را در بالا به‌طور شل وصل کنید تا پوشش را در جای خود نگه دارید.با استفاده از یک پیچ گوشتی استاندارد، درپوش را به آرامی باز کنید، در غیر این صورت روغن بیرون می زند و شما را در آن بوی نامقدس می پوشاند. مراقب باشید که سطح محفظه دیفرانسیل را خراب نکنید. اجازه دهید روغن کاملا تخلیه شود، سپس پوشش را بردارید. همه چیز را تمیز کنید و مهر و موم کنید
فرض کنید تمام روغن باقیمانده در اکسل با براده های فلزی بارگیری شده است. اگر شما یک پیشاهنگ تعویض روغن هستید، لازم نیست نگران این موضوع باشید، اما بقیه ما باید برای پاک کردن روغن باقی مانده از محفظه، چرخ دنده ها و قسمت خیس محفظه وقت بگذاریم. پوشش دادن. مطمئن شوید که همه را به دست آورید، زیرا ممکن است در گوشه ها و شکاف ها تراشه هایی پنهان شده باشد.
 

مقایسه دینام ماشین نو و دست دوم

۱۲ بازديد
اگر بیست سال پیش کسی به شما می‌گفت که یک دینام بازسازی شده نصب کنید، آنگاه آن را عجیب می‌دانستید زیرا مفهوم دینام بازسازی‌شده وجود نداشت. اما همه چیز در سال های اخیر تغییر کرده است. با ظهور دینام های بازسازی شده، مردم هنگام انتخاب دینام برای ماشین یا سایر وسایل نقلیه خود، به غیر از انواع مارک دار مانند دینام Valeo یا دینام دلکو رمی، گزینه های ارزان تری دارند.
تهران یکتا به عنوان برترین تولید کننده قطعات ماشین سنگین در ایران شناخته می شود.
دینام های بازسازی شده دارای فنرهای تازه نصب شده، یاتاقان ها، دیدو تریو، لغزش رینگ و تنظیم کننده ولتاژ هستند. پس از تعویض این المان ها، کیس دینام با سند بلاست و دوباره مونتاژ می شود و آن را آماده آزمایش می کند.
بازسازی کننده های محلی را می توان به دو نوع تقسیم کرد:
بازسازی با قطعات با کیفیت بالا
بازسازی با قطعات بی کیفیت
 
آیا دینام های بازسازی شده خوب هستند؟
بسیاری از صاحبان گاراژ وجود دارند که به شما دینام نام تجاری ناشناخته ای را برای نصب در وسیله نقلیه شما پیشنهاد می کنند. چنین پیشنهاداتی تنها زمانی ارائه می شود که اصرار دارید هزینه ها را با تعمیرات کاهش دهید. اما دینام های بازسازی شده زیادی وجود دارند که دارای مارک هستند، یعنی ارزان هستند و توسط برندهای معتبری مانند دینام Valeo یا Delco Remy بازسازی می شوند. این باعث می شود دینام های بازسازی شده آنها کمی قابل اعتمادتر از آلترناتورهای ناشناخته باشند.
 
چرا هنگام خرید دینام باید برندی را انتخاب کنید؟
هنگام خرید دینام، مردم تعجب می کنند که آیا ارزش خرید از یک نام تجاری را دارد یا خیر. ما که پیشرو در تامین قطعات یدکی خودرو برخی از برندهای بزرگ مانند دینام Valeo و دینام دلکو رمی هستیم، به شما پیشنهاد می کنیم در صورت خرابی دینام، همیشه دینام جدید و مارک را در خودرو خود نصب کنید.
 
خودروهای زیادی هستند که در کارهای سنگین کار می کنند و نیاز به خدمات فوری دارند. چنین وسایل نقلیه‌ای شامل آمبولانس، ماشین‌های آتش نشانی و اتوبوس هستند که در حین انجام وظیفه نیاز به حرکت سریع و بدون خرابی دارند. یک دینام مارک دار استحکام و دقت خوبی را برای کار طولانی مدت ارائه می دهد.
 
برندهای برتر در ایران برای انتخاب
برندهای خاصی وجود دارند که در بین خودروسازان و تولیدکنندگان خودرو ترجیح داده می شوند تا خودروهای خود را با عملکردی بی نظیر بسازند. ما به چند برند پیشرو در ارائه دینام برتر در بازار ایران اشاره کردیم.
 
دینام برق بوش
بوش یک شرکت اروپایی است که برای چندین دهه به دلیل ارائه قطعات یدکی خودرو با کیفیت بالا شناخته شده است. آنها سفر خود را در صنعت قطعات یدکی خودرو در سال 1927 آغاز کردند.
 
دینام و استارت Valeo
Valeo دینام ها و استارت های با کیفیتی را برای تمام خودروهای نسل ارائه می دهد. برندهایی مانند فورد، فیات، هیوندای، ماروتی، تویوتا و غیره به آلترناتورهای Valeo متکی هستند.
 
دینام های سنگین دلکو رمی
دینام دلکو رمی عموماً در خودروهای سنگین استفاده می شود. آنها بسیار محکم هستند و استحکام مورد نیاز را برای وسایل نقلیه سنگین فراهم می کنند.
 
لوکاس تی وی اس
Lucas TVS یک سرمایه گذاری مشترک بین شرکت بریتانیایی Lucas Plc و شرکت ایرانی TVS است. قطعات یدکی خودرو لوکاس تی وی اس در بسیاری از تجهیزات و وسایل نقلیه مسافربری استفاده می شود. 
چگونه باید دینام های با کیفیت و قیمت مناسب پیدا کنید؟
چند تامین کننده در ایران وجود دارند که دینام های مارک و با کیفیت را با قیمت کمی مناسب ارائه می دایران، اما شما باید بدانید که چگونه باید از بین آنها انتخاب کنید. هنگام انتخاب توزیع کننده ایده آل، باید به دنبال شرکتی باشید که در تهیه قطعات یدکی بهتر خودرو از شهرت قابل توجهی برخوردار باشد. چنین توزیع کننده ای از تخصص و دانش خوبی برخوردار است و می تواند به شما کمک کند تا مناسب ترین قطعات یدکی خودرو را با توجه به خودرو و مدل خود انتخاب کنید.  تهران یکتا را انتخاب کنید. ما به بسیاری در داشتن محصولات با کیفیت برتر در معاملات عالی کمک کرده ایم. برای پرس و جو بیشتر در مورد محصولات ما با ما تماس بگیرید.