همه چیز درباره بالانس لاستیک خودرو

فروشگاه لوازم یدکی اتوبوس و کامیون

همه چیز درباره بالانس لاستیک خودرو

۱۱ بازديد
بالانس تایر چیست؟ و آیا لاستیک های شما نامتعادل هستند؟ در ادامه بخوانید تا بدانید این اصطلاح به چه معناست، چرا لاستیک ها به بالانس نیاز دارند و نشانه هایی که ممکن است مشکل تعادل داشته باشید.
 
بالانس تایر چیست؟
بالانس تایر - که به آن بالانس چرخ نیز می گویند - توزیع ناهموار وزن روی چرخ ها را برطرف می کند. چرخ هایی که متعادل نیستند می توانند باعث لرزش، سایش بیش از حد لاستیک، آسیب به سیستم تعلیق و سایر مشکلات شوند.
خرید لوازم یدکی کامیون را از تهران یکتا تجربه کنید.
 
در طول یک سرویس تعادل لاستیک، یک تکنسین آموزش دیده مجموعه چرخ و لاستیک شما را روی یک ماشین بالانس تایر سوار می کند. دستگاه برای تعیین میزان عدم تعادل، مجموعه چرخ و لاستیک را می چرخاند. با استفاده از این اطلاعات، تکنسین می‌تواند وزنه‌های صحیح چرخ را برای تعادل مناسب چرخ و لاستیک نصب کند.
 
اغلب، تعادل و تراز چرخ ها در طول یک بازدید اتفاق می افتد، اما آنها خدمات یکسانی نیستند. تراز به تنظیم زاویه فرمان و تعلیق وسیله نقلیه شما اشاره دارد. این شامل بالانس کردن لاستیک ها یا چرخ ها نیست.
 
چرا لاستیک ها به بالانس نیاز دارند؟
مطمئناً تعادل لاستیک مهم به نظر می رسد، اما چرا واقعاً به این سرویس برای وسیله نقلیه خود نیاز دارید؟ بالانس مناسب لاستیک‌های شما ممکن است مزایای مختلفی از جمله
 
: سواری نرم تر
ساییدگی و پارگی کمتر روی لاستیک ها
فشار کمتری روی پیشرانه
مسافت پیموده شده بنزین بهتر
صدا و لرزش کمتر
چگونه لاستیک ها از تعادل خارج می شوند؟
علت نامتعادل شدن لاستیک ها چیست؟ فرسودگی نایکنواخت لاستیک یا کاهش وزن چرخ پس از ضربه اغلب شایع ترین مقصر هستند. همچنین، اگر ماشین خود را برای مدت طولانی بدون حرکت آن را پارک کنید، ممکن است لکه‌های صافی روی صفحه تماس آج ظاهر شود که منجر به لرزش در سرعت جاده شود. نشانه هایی که نشان می دهد نیاز دارید تایرهایتان متعادل باشداگر لاستیک ها به طور ناهموار فرسوده شده اند، ممکن است نشانه آن باشد که لاستیک های شما باید بالانس باشند. در صورت مشاهده لرزش در فرمان، تخته کف یا صندلی، ممکن است همین امر صادق باشد. جایی که ماشین شما می لرزد می تواند به شما بگوید که آیا چرخ های جلو یا عقب باید متعادل باشند. اگر فرمان در حال لرزش باشد، لاستیک های جلوی شما ممکن است مقصر باشند. اما اگر در صندلی‌ها لرزش احساس می‌کنید، احتمالاً لاستیک‌های عقب باید متعادل باشند. عوامل دیگری نیز ممکن است منجر به لرزش شوند. اگر هر یک از علائم بالا را مشاهده کردید، بهتر است وسیله نقلیه خود را توسط یک تکنسین متخصص بررسی کنید. چه زمانی باید لاستیک های خود را بالانس کنید؟
اگر علائمی را مشاهده کردید که نشان می دهد لاستیک های خود باید بالانس شوند، قطعاً باید یک قرار ملاقات بگذارید تا وضعیت توسط یک تکنسین آموزش دیده بررسی شود. اما به طور کلی، شما باید لاستیک های خودروی خود را هر 5000 تا 6000 مایل بچرخانید و بالانس کنید یا طبق توصیه سازنده. زمان های دیگر برای بالانس کردن لاستیک ها عبارتند از: در طول سرویس چرخش لاستیکدر طول خدمات تعمیر لاستیک پنچر شدهدر طول بازدیدهای تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده منظمچه مدت می توانید با لاستیک های نامتعادل رانندگی کنید؟به محض اینکه متوجه لرزش شدید، باید وسیله نقلیه خود را بررسی کنید. متأسفانه لاستیک های نامتعادل خود به خود درست نمی شوند. یک تکنسین آموزش دیده باید مشکل را حل کند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.