آشنایی با اجزای اصلی سیستم ترمز

فروشگاه لوازم یدکی اتوبوس و کامیون

آشنایی با اجزای اصلی سیستم ترمز

۱۰ بازديد
می دانید که وقتی روی پدال ترمز ماشین خود فشار می دهید، سرعت خودرو کاهش می یابد. ساده است، درست است؟ اما چه قسمت هایی از سیستم ترمز توقف و کاهش سرعت را ممکن می کند؟یادگیری در مورد قطعات سیستم ترمز خودرو می تواند به شما کمک کند تا وسیله نقلیه خود را بهتر بشناسید، علائمی که نشان می دهد قطعات باید تعویض یا تعمیر شوند و زمان جستجوی خدمات تعمیر و نگهداری فرا رسیده است. به خواندن ادامه دهید تا بدانید که اجزای اصلی سیستم ترمز چیست و در هنگام فرسودگی به چه نکاتی توجه کنید.
برای خرید قطعات اتوبوس مان و لوازم بدنه ولوو با تهران یکتا تماس بگیرید. 
سیلندر اصلیسیلندر اصلی ترمز اولین و شاید مهمترین جزء در سیستم ترمز شماست زیرا بقیه سیستم را به حرکت در می آورد. سیلندر اصلی با فشار دادن روی پدال ترمز فعال می شود، که پیستون را از طریق سیلندر فشار می دهد تا مایع ترمز را از طریق خطوط ترمز عبور دهد. به عبارت دیگر، سیلندر اصلی فشار هیدرولیکی ایجاد می کند که مایع ترمز را به سمت اجزای ترمز روی هر چرخ می راند. مخزن روغن ترمز در بالای سیلندر اصلی قرار می گیرد تا مایعات را تامین کند. علائم یک سیلندر اصلی بددر حالی که سیلندرهای اصلی به گونه ای طراحی شده اند که طول عمر وسیله نقلیه شما را دوام بیاورند، گاهی اوقات ممکن است دچار نشتی یا سایر خرابی های مکانیکی شوند.
به این علائم سیلندر اصلی بد توجه کنید: احساس غیرطبیعی پدال ترمز: پدال ترمزی که نرم، له شده یا به آرامی روی زمین فرو می‌رود، ممکن است نشان دهنده این باشد که سیلندر اصلی نشتی دارد یا در غیر این صورت به درستی آب بندی نشده است.روغن ترمز کثیف: روغن ترمز که قهوه ای تیره یا سیاه به نظر می رسد ممکن است نشان دهنده این باشد که لاستیک های سیلندر اصلی شکسته شده و مایع را آلوده کرده اند.نشتی مایع: سیلندر اصلی که مهر و موم آن فرسوده شده است ممکن است نشت های قابل مشاهده ای داشته باشد که مایع ترمز را روی زمین زیر وسیله نقلیه شما چکه می کند.چراغ موتور را بررسی کنید: ممکن است وسیله نقلیه شما مجهز به سنسورهایی باشد که تشخیص می‌دهند سیستم ترمز فشار خود را به دلیل خرابی سیلندر اصلی کاهش می‌دهد و باعث می‌شود که چراغ موتور بررسی شود.
بوستر ترمز
تقویت کننده های ترمز جزء سیستم های ترمز قدرتی هستند. آنها نیروی اعمال شده توسط پدال ترمز را بر روی سیلندر اصلی ضرب می کنند. امروزه ترمزهای برقی در بسیاری از وسایل نقلیه یافت می شوند تا ترمزگیری را قابل کنترل تر کنند. بدون تقویت کننده ترمز، باید تلاش زیادی برای کاهش سرعت خودرو خود انجام دهید. بیشتر بوسترهای ترمز با خلاء تقویت می شوند، به این معنی که موتور در داخل دیافراگم بوستر خلاء ایجاد می کند تا نیروی پدال را چند برابر کند. علائم تقویت کننده ترمز بدخرابی بوستر ترمز می تواند با سخت تر کردن ترمز شرایط رانندگی خطرناکی ایجاد کند. اغلب اوقات، بوستر ترمز به دلیل پارگی دیافراگم یا ترک خوردگی شیلنگ خلاء از کار می افتد. اگر مشکوک هستید که تقویت کننده ترمز شما خراب می شود، در اینجا به دنبال چه چیزی باشید:
 پدال ترمز سفت: پدال ترمزی که فشار دادن آن سخت یا بسیار سخت است – و پس از فشار دادن بالا نمی‌آید – یکی از شاخص‌های اولیه تقویت‌کننده ترمز بد است.
فاصله توقف طولانی‌تر: خودرویی که تقویت‌کننده ترمز ضعیفی دارد ممکن است دشوارتر باشد و می‌تواند منجر به فواصل توقف طولانی‌تر شود.موتور هنگام ترمزگیری متوقف می شود: اگر دیافراگم در تقویت کننده ترمز شما پاره شود، ممکن است خلاء اضافی از موتور خارج شود و باعث از کار افتادن آن شود.مایع ترمزروغن ترمز تحت فشار وسیله ای است که توسط آن قسمت های مکانیکی سیستم ترمز شما فعال می شود. از مخزن روغن ترمز به سیلندر اصلی ارسال می شود. سپس، از طریق خطوط ترمز، و به سمت کالیپرها یا سیلندرهای چرخ (اگر وسیله نقلیه دارای ترمزهای درام عقب است) در هر چرخ، که لنت های ترمز را در خود جای می دهند، بروید.
این مایع هیدرولیک نه تنها لنت ترمز و کفش عقب (در صورت مجهز بودن به ترمز درام) را در هر چرخ فعال می کند، بلکه به عنوان روان کننده عمل می کند و دارای افزودنی های ضد خوردگی برای سالم نگه داشتن سیستم ترمز شما است. علائم بد بودن مایع ترمزعلائم بد بودن مایع ترمزتعویض روغن ترمز یک مورد معمول تعمیر و نگهداری است که باید تقریباً هر دو سال یا 30000 مایل بررسی شود. اگر روغن ترمز شما آلوده، لجن دار باشد یا سطح آن خیلی پایین باشد، ممکن است با این علائم روبرو شوید:
 پدال ترمز نرم: پدالی که بیش از حد نرم است و پاسخ نمی دهد ممکن است نشان دهنده نشتی باشد که باعث از دست دادن بیش از حد مایع ترمز شده است.
ترمزهای کم اثرتر: روغن ترمزی که با هوا یا لجن آلوده است، در صورت تحت فشار قرار گرفتن به خوبی پاسخ نمی دهد، که ممکن است منجر به فواصل توقف طولانی تر شود.چراغ هشدار ترمز: ممکن است خودروی شما مجهز به سنسوری در مخزن روغن ترمز باشد که در صورت کاهش بیش از حد سطح مایع، چراغ هشدار ترمز روی داشبورد شما را فعال می کند.
خطوط ترمز و شیلنگ
خطوط ترمز و شیلنگ ها مایع ترمز را از سیلندر اصلی به کالیپرهای هر چهار چرخ منتقل می کنند. خطوط ترمز لوله های فلزی سفت و سختی هستند که به بدنه خودرو متصل شده اند و مایع را بیشتر به چرخ ها منتقل می کنند. شیلنگ های ترمز در انتهای خطوط ترمز یافت می شوند و برای رساندن مایع باقی مانده به هر کالیپر یا سیلندر چرخ استفاده می شوند. شیلنگ های ترمز از لاستیک ساخته شده اند تا امکان حرکت بین چرخ و سیستم تعلیق را فراهم کنند. علائم بد بودن خطوط ترمز و شیلنگخطوط ترمز و شیلنگ‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که ده‌ها هزار مایل دوام می‌آورند، اما باید به طور منظم برای بررسی نشتی یا آسیب بررسی شوند. در اینجا نحوه بررسی خرابی خطوط ترمز یا شیلنگ ها آورده شده است:
 پدال ترمز نرم: اگر خط یا شیلنگ نشتی داشته باشد، ممکن است فشار مایع هیدرولیک مورد نیاز ترمزهای شما را به خطر بیندازد و منجر به نرم شدن پدال شود.شلنگ ترمز به وضوح فرسوده شده است: قرار گرفتن در معرض هوا و گرمای ترمزها در طول زمان ممکن است منجر به ترک خوردگی، پارگی یا نخ های فرسوده شیلنگ های ترمز شود که می تواند به سرعت به نشتی تبدیل شود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.