چه چراغ هایی برای تزئینات کامیون مناسب است؟

فروشگاه لوازم یدکی اتوبوس و کامیون

چه چراغ هایی برای تزئینات کامیون مناسب است؟

۷ بازديد

 

وقتی موضوع تزئین کامیون یا تزئینات ماشین سنگین میاد وسط ذهنمان به زیبایی کامیون ها و ایسوزوها با چراغ های رنگی در جاده های قدیمی کشیده می شود. برای دانستن ابزار ها و وسایلی که می شود با آن کامیون را تزئین کرد و حرف از تزئینات کامیون زد خواندن این متن را تا انتها به شما توصیه می کنیم.

آشنایی با انواع چراغ‌های تزئینی ماشین سنگین

چراغ تزئینی ماشین سنگین به انواع مختلفی تقسیم می شود که هر کدام شخصیت خاصی به خودرو می بخشد. انواع این چراغ ها در تمامی خودروها قابل استفاده است، البته دارندگان خودروهای سنگین بیشتر به استفاده از آن ها علاقه مند هستند. در ادامه با پرکاربردترین چراغ های تزئینی ماشین سنگین آشنا می شویم.

نئون، قدیمی ترین نوع نور تزئینی

یکی از قدیمی ترین مدل های چراغ خودرو هستند که در آن برق از نخ کرومی عبور می کند و نور تولید می کند. چراغ های نئون رنگ های مختلفی دارند و علاوه بر چراغ های اصلی خودرو در سایر قسمت های خودرو نیز قابل استفاده هستند.

هالوژن؛ پرکاربردترین چراغ جلو برای وسایل نقلیه سنگین

نسل بعدی چراغ های خودرو لامپ های رشته ای هستند. لامپ های هالوژن در اکثر خودروهای رایج یافت می شود. البته چراغ های تزیینی هالوژن با چراغ های معمولی با چراغ های رنگی خاص متفاوت است.

زنون؛ چراغ تزئینی محبوب برای انواع خودرو

همانطور که از نام این لامپ ها پیداست با گاز زنون پر شده و با عبور برق از آن نور بسیار سفید و خیره کننده ای ایجاد می شود. استفاده از این لامپ ها در سال های گذشته بسیار رایج شده است

LED، چراغ تزئینی مدرن

رایج ترین لامپ های موجود با استفاده از مداری متشکل از یک لنز و یک لنز طراحی می شوند. در سال های اخیر، LED ها به عنوان یک دسته مدرن از چراغ های تزئینی ماشین های سنگین استفاده شده اند. اکثر خودروهای جدید و به روز شده نیز مجهز به LED هستند.

لیزر، نورهای کوچک با کاربرد خاص

لامپ های کوچکی وجود دارند که بر اساس پلت فرم لیزری طراحی و ساخته می شوند و نسبت به ابعاد خود نور بسیار بالایی تولید می کنند و نسبت به سایر انواع لامپ ها عمر بیشتری دارند.

سیستم روشنایی خودرو از سیستم پیچیده ای از انواع چراغ ها تشکیل شده است که شامل موارد مختلفی از چراغ های پشت آمپلی فایر و پنل جلوی راننده گرفته تا چراغ های جلو (چراغ جلو) و چراغ های عقب (نور پس زمینه) است. اگر بخواهیم برای درک بهتر موضوع به صورت کاملا شخصی تقسیم بندی در این مورد ارائه کنیم، به طور کلی چراغ های تزئینی انواع خودروهای سنگین مانند چراغ جلو و کامیون، چراغ بوژی، چراغ تزئینی تریلر و پشت شکن به دو دسته کلی چراغ های داخل کابین و چراغ های خارجی خودروهای سنگین تقسیم می شوند.

از چراغ راهنما چه می دانید؟

برای رانندگی در تاریکی، سرنخ هایی لازم است تا راننده را برای رانندگی ایمن راهنمایی کند. فناوری چراغ راهنمایی، اجسام نامرئی را در شب قابل مشاهده می کند. چراغ راهنمایی نور چراغ های اتومبیل نزدیک به خود را به سمت منبع هدایت می کند. این چراغ راهنمایی برای ماشین آلات منطقه ساختمانی، کامیون های تجاری، ماشین آلات سنگین، ماشین آلات راه آهن، وسایل نقلیه اضطراری و وسایل نقلیه آهسته حرکت می کند، همه این اشیا به راحتی با استفاده از ورق های ضد انعکاس دیده می شوند.

شیدها انواع و دسته بندی های مختلفی دارند که بر اساس نیاز هر مشتری در اختیار آنها قرار می گیرد.

و بر اساس انواع آنها عملکرد آنها نیز تغییر می کند و کیفیت آنها تغییر می کند

چراغ های تزئینی ماشین سنگین؛ زیبایی جاده ها!

در میان وسایل نقلیه و لوازم تزیینی خودرو، کامیون ها و لوازم لوکس وسایل نقلیه سنگین جایگاه مشخصی به خصوص در فرهنگ ما ایرانیان دارند. رفتار خاص رانندگان لوتی ماسال، جملات خاص و پرمعنا و بعضاً طنز پشت کامیون و ... باعث شده تا کامیون ها در بین وسایل نقلیه از شخصیت خاصی برخوردار شوند و جایگاه ویژه ای در فرهنگ پیدا کنند. شاهد و گواه این موضوع شخصیت های خاطره انگیزی چون خوش رکاب و ساخت انواع فیلم های جاده ای و ماشین های سنگین هستند. اما برای یک لحظه تصور کنید ماشین های سنگین بدون چراغ چه شکلی خواهند بود؟

حتی تصورش سخت است زیرا چراغ ها بخشی از روح ماشین ها هستند. به همین دلیل است که می گوییم چراغ های تزئینی ماشین های سنگین بیشتر از وسایل لوکس به حساب می آیند و بیانگر شخصیت ماشین و راننده آن هستند. با ما همراه باشید تا کمی بیشتر با انواع چراغ های تزئینی خودروهای سنگین و کاربرد آن ها آشنا شوید.

چراغ های تزئینی داخل کابین خودروهای سنگین

برخلاف اتوبوس‌ها که به دلیل فضای داخلی بزرگ و انعطاف‌پذیر، از نظر مدل‌های مختلف چراغ‌های کابین بسیار متنوع‌تر هستند، چراغ‌های کابین در خودروهای سنگین به تراشه‌های LED با جریان بالا و دید بالا محدود می‌شوند که رنگ‌های زنده و عالی را ارائه می‌کنند و مخصوصاً برای شب‌های تاریک، هوای برفی، باران و مه مناسب هستند.

انواع چراغ های داخل کابین عبارتند از:

 نور روی سقف (ابرو) یا چراغ های نقشه خوان: استفاده از این چراغ ها لکه ها سقف خودرو را به طور نامحسوس می پوشاند و به دلیل ظاهر مدرن، محیطی جذاب و زیبا را برای راننده ایجاد می کند و خستگی سفرهای طولانی مدت را از راننده تا حدودی کاهش می دهد.

 چراغ های زیر در و دستگیره: که به چراغ های خوش آمدگویی معروف هستند، با باز کردن در روشن می شوند و ظاهری بسیار لوکس به خودرو می دهند.

از دیگر انواع چراغ های تزئینی داخل کابین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چراغ های نشانگر یا چراغ پشت آمپر
  • چراغ جعبه داشبورد
  • چراغ مطالعه یا چراغ داخل کابین
  • چراغ های تزئینی بدنه ماشین سنگین
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.