تفاوت اتوبوس های VIP با اتوبوس های معمولی چیست؟

فروشگاه لوازم یدکی اتوبوس و کامیون

تفاوت اتوبوس های VIP با اتوبوس های معمولی چیست؟

۴ بازديد

 

یکی از سوالات متداول مسافران هنگام خرید بلیط اتوبوس این است که تفاوت اتوبوس های vip، نیمه vip و معمولی چیست؟ اگر بلیط خود را به صورت آنلاین خریداری کرده باشید، احتمالا می دانید که پس از وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، لیستی از تمامی خدمات موجود برای این مسیر نمایش داده می شود. در قسمت اطلاعات سرویس، نوع اتوبوس و مشخصات اتوبوس های VIP و معمولی ارائه شده برای هر سرویس مشخص است. همچنین مسافران می توانند با توجه به شرایط خود علاوه بر زمان حرکت، نوع اتوبوس را نیز انتخاب کنند.

تفاوت اصلی اتوبوس های VIP و معمولی چیست؟

تفاوت اصلی اتوبوس های VIP و معمولی در ظرفیت اتوبوس مسافربری و نوع صندلی های موجود است. در سال های گذشته همه اتوبوس ها فقط یک نوع بودند و تعداد صندلی هایشان هم زیاد بود. اما به مرور زمان متوجه شدند که مردم هنگام سفرهای طولانی با اتوبوس بسیار اذیت می شوند. پس از آن اتوبوس های VIP وارد کار شدند و تعداد صندلی ها کاهش یافت و کیفیت آنها افزایش یافت. به همین دلیل امروزه افراد حتی می توانند با اتوبوس های VIP به خارج از کشور سفر کنند و با هزینه کمتر سفری راحت را تجربه کنند. مسافران گرامی نیز می توانند با توجه به نوع مسیر و مسافتی که باید تا آن مسیر طی کنند، نوع اتوبوس مناسب را خریداری کنند.

مطالعه بیشتر : قالپاق اتوبوس

مشخصات اتوبوس VIP

به طور کلی ظرفیت اتوبوس های VIP 25 یا 22 است. به عبارت دیگر اکثر اتوبوس های VIP دارای 25 صندلی هستند. البته در این بین تعداد صندلی ها در برخی از آنها مانند اتوبوس های مارال به 22 می رسد. اتوبوس های فول VIP بهترین نوع اتوبوس برای سفرهای طولانی هستند. البته امکاناتی مانند مانیتور و کابل شارژر در اتوبوس های نیمه VIP و فول وی آی پی یکسان است.

صندلی های اتوبوس VIP به گونه ای چیده شده اند که یکی از ستون ها دارای دو ردیف صندلی و ستون دیگر تنها دارای یک صندلی در هر ردیف می باشد. صندلی های اتوبوس VIP معمولا بزرگتر از اتوبوس های دیگر است و همین امر باعث می شود مسافران در طول سفر کمتر اذیت شوند. البته فاصله هر صندلی با صندلی عقب نیز استاندارد است و به مسافران این امکان را می دهد که تا 140 درجه صندلی خود را بخوابانند و در طول سفر به راحتی استراحت کنند.

مشخصات و ظرفیت اتوبوس های معمولی

اتوبوس های معمولی اغلب 40 صندلی دارند. این صندلی ها در دو ستون چیده شده اند که هر ستون دارای 2 صندلی است. به این ترتیب هر ردیف اتوبوس دارای 4 صندلی است. تراکم صندلی ها باعث شده تا فضای کمتری بین صندلی های این اتوبوس ها وجود داشته باشد. بنابراین این نوع اتوبوس ها فضای کمی برای استراحت مسافران دارند و اغلب برای مسافت های طولانی مناسب نیستند.

مطالعه بیشتر: آینه اسکانیا

مشخصات اتوبوس های نیمه VIP

اتوبوس های نیمه VIP در وسط اتوبوس های معمولی و اتوبوس های VIP قرار دارند. یعنی امکانات و نوع صندلی هایشان نه مثل اتوبوس های VIP خیلی راحت است و نه مثل اتوبوس های معمولی آزاردهنده است. اتوبوس های نیمه VIP معمولا 32 صندلی دارند. چیدمان صندلی های این نوع اتوبوس ها به صورت ستون دو ردیفه و ستون تک صندلی است. به این ترتیب هر ردیف 3 صندلی را در خود جای می دهد. به جز ردیف آخر که 4 صندلی کنار هم هستند.

با توجه به اینکه اتوبوس های نیمه vip مانند اتوبوس های معمولی دارای 11 ردیف صندلی هستند، بنابراین فاصله بین صندلی ها کم است. اما فضای بین دو ستون صندلی در این اتوبوس باعث می شود صندلی اتوبوس های نیمه VIP بزرگتر از اتوبوس های معمولی باشد. بنابراین صندلی های اتوبوس نیمه VIP راحت تر هستند.

امکانات و ویژگی های اتوبوس vip

بهتر است بدانید که اکثر امکانات اتوبوس های VIP و نیمه VIP مشابه است. اکثر اتوبوس های VIP دارای امکاناتی مانند مانیتور اختصاصی، کابل شارژ و ... هستند که این امکانات باعث می شود مسافران در طول مسیر به راحتی به تفریح ​​بپردازند.

در اتوبوس های VIP و نیمه VIP که هر فرد دارای یک مانیتور جداگانه است، می توانید با کمک هدفون خود یا هدفونی که در طول مسیر در اختیار شما قرار می گیرد به آهنگ های مورد علاقه خود گوش دهید، فیلم مورد علاقه خود را تماشا کنید. یا کتاب الکترونیکی بخوانید. اگر اهل بازی هستید، می توانید در طول مسیر از بازی های این نمایشگرها استفاده کنید و سفر خود را لذت بخش تر کنید.

نتیجه گیری

با توجه به بررسی ویژگی های اتوبوس های VIP و معمولی می توان نتیجه گرفت که اتوبوس VIP خدمات و امکانات بیشتری نسبت به اتوبوس معمولی ارائه می دهد. این اتوبوس ها صندلی های راحت تری دارند و فضای بیشتری برای نشستن هر مسافر دارد. همچنین خدماتی مانند مانیتور اختصاصی، سیستم صوتی، وای فای، پریز برق و ... نیز در اتوبوس های VIP و نیمه VIP ارائه می شود. اگرچه هزینه سفر با اتوبوس های VIP و نیمه VIP بیشتر از اتوبوس های معمولی است. اما مسافرانی که توجه بیشتری به خدمات رفاهی و تفریحی دارند ترجیح می دهند با اتوبوس VIP سفر کنند. در عوض افرادی که به دنبال هزینه کمتر و بلیط ارزان هستند از اتوبوس های معمولی استفاده می کنند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.