چرا قدرت موتور در خودروهای هیوندا کم می شود؟

فروشگاه لوازم یدکی اتوبوس و کامیون

چرا قدرت موتور در خودروهای هیوندا کم می شود؟

۳ بازديد

 

یکی از مشکلاتی که صاحبان خودرو با آن مواجه هستند کاهش قدرت موتور است. دلایل زیادی برای کم بودن قدرت موتور در خودروهای هیوندای وجود دارد. اما اگر می‌خواهید علت اصلی را بدانید، پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید تا در صورت لزوم بتوانیم به موقع برای رفع مشکل خودروی شما اقدام کنیم. همچنین اگر نیاز به قطعه ای برای خودروی خود دارید و قصد خرید لوازم یدکی ماشین سنگین دارید، به سایت تهران یکتا مراجعه کنید.

راه های تشخیص کم شدن قدرت موتور ماشین هیوندا

اگر صاحب وسیله نقلیه ای از جمله مینی بوس هیوندا یا خودروهای برند هیوندا هستید و فکر می کنید که قدرت موتور کم است، مثلاً یک موتور چهار سیلندر، قدرت برابر است با قدرت یک موتور سه سیلندر. بنابراین باید موتور ماشین شما مشکلی داشته باشد که نیاز به بررسی بیشتر دارد.

مدل‌های قدیمی‌تر خودروهایی که کاربراتور داشتند، هنگامی که موتور خودرو قدرت خود را از دست داد، مشکل گرفتگی فیلترهای بنزین بود، اما خودروهای امروزی پیچیده‌تر شده‌اند و سیستم سوخت از بین رفته است. .تشخیص آنها را دشوار می کند. علاوه بر این، سیستم اگزوز و ورودی هوا پیچیده‌تر شده‌اند.

چنانچه خودروی شما با این مشکل مواجه شد به دلیل پیچیدگی فنی که دارد بهتر است منتظر یک مکانیک و تعمیرکار حرفه ای خودروهای هیوندا باشید.  در ادامه چند دلیل مهم برای کاهش قدرت موتور خودروهای هیوندای را بیان می کنیم که امیدواریم به شما کمک کند.

 آلودگی فیلتر هوا یا خراب شدن آن

اگر فیلتر هوا کثیف شود، می تواند برای خودرو مشکل ایجاد کند و قدرت موتور آن را کاهش دهد. فیلترهای هوا نقش بسیار مهمی در تنفس موتور خودرو دارند و به همین دلیل تجمع رسوبات در پره های آن باعث کاهش هوای ورودی و اثرات منفی این مشکل بر احتراق و متعاقباً قدرت می شود. سقوط روی موتور ماشین.

برای جلوگیری از این مشکل، فیلتر هوا را در فواصل زمانی تغییر دهید و از مشکلات اساسی جلوگیری کنید.

شل شدن سیم مربوط به گاز

یکی دیگر از دلایل کاهش قدرت موتور خودرو و عدم کارکرد صحیح آن، شل بودن کابل گاز است، زیرا در این حالت نمی تواند به خوبی نفس بکشد. هنگامی که سیم گاز شل باشد، دریچه ورودی هوا به طور کامل باز نمی شود و در نتیجه هوای کافی وارد سیلندر نمی شود و انفجار قوی رخ نمی دهد. بررسی سیم گاز می تواند این مشکل را حل کند.

کثبف بودن مبدل کاتالیست یا اگزوز

همانطور که هوای ورودی به موتور باید به خوبی جریان داشته باشد، گازهای تولید شده پس از احتراق نیز باید بدون هیچ مشکلی از مسیرهای عبور موتور هدایت و خارج شوند. یکی از وسایل موجود در مسیر گازهای خروجی، مبدل کاتالیزوری است که به دلیل تجمع ذرات و جرم نمی تواند به درستی از آن خارج شود. اگر این قطعه یا اگزوز خودرو مشکلی داشته باشد، ممکن است خودرو قطع شود. به همین دلیل، کاتالیزور خودرو و اگزوز آن باید توسط متخصص بررسی شود.

مشکل انژکتور

انژکتور دستگاه ساده ای است، اما خرابی آن می تواند عملکرد موتور خودرو را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. دهانه این قطعه به مرور زمان گرفتگی و کثیف می شود. با این مشکل، سوخت کمتری تزریق می شود و نسبت استاندارد هوا به سوخت به هم می خورد و در نتیجه قدرت انفجار نسبت به قبل کاهش می یابد.

عدم تامین سوخت

پمپ بنزین خودرو نیز نقش مهمی در سوخت رسانی دارد، مانند هر قسمت دیگری از خودرو، این قطعه نیز در اثر زمان و استفاده فرسوده می شود، در نتیجه گاهی اوقات تامین سوخت لازم در این موتور خوب است. به نوعی نمی توان آن را انجام داد اگر موتور خودرو قدرت خود را از دست داده است و نمی تواند مانند قبل شتاب بگیرد، باید در اسرع وقت از متخصصان مشاوره بگیرید.

فرسودگی پیستون

رینگ های پیستون عملکردهای مختلفی دارند که یکی از مهمترین آنها حفظ فشرده سازی روی پیستون است. در صورت خوردگی و فرسودگی این قطعه، مخلوط سوخت و هوا در فاز تراکم از سوراخ های موجود به ته سیلندر راه یافته و از حجم آن کاسته می شود. بدیهی است که احتراق در این شرایط به خوبی انجام نمی شود، در نتیجه نیروی مورد نیاز برای تامین نیاز خودرو تولید نخواهد شد. برای جلوگیری از این مشکل، از روغن صحیح استفاده کنید و آن را در زمان های برنامه ریزی شده تعویض کنید.

کهنگی سوپاپ

اگر ذرات اضافی و خوردگی در سوپاپ مخصوصاً در سوپاپ ورودی وجود داشته باشد، در فاز تراکم مشکل بوجود می آید. در این حالت ممکن است سوپاپ به درستی روی مجرای ورودی و خروجی قرار نگیرد و در نتیجه بین این کانال ها و فضای داخل سیلندر آب بندی مناسبی ایجاد شود.

مشکل در سیستم جرقه زنی خودرو

در صورت بروز مشکل در سیستم جرقه زنی، علاوه بر کاهش قدرت موتور، ممکن است هنگام راه اندازی خودرو نیز مشکلاتی به وجود بیاید. معمولا این مشکل با تیونینگ قابل حل است اما باید توسط متخصص انجام شود تا دوباره خودرو دچار این مشکل نشود. شمع های خودرو نیز نیاز به مراقبت دارند. عمر این قطعه مشخص و محدود است و پس از طی مسافتی کارایی خود را از دست داده و باید تعویض شود.

ناک زدن موتور خودرو

یک علت دیگر که تا حدی به خرابی جرقه مربوط می شود و قدرت موتور را کاهش می دهد، ضربه زدن موتور است. اصطلاح ضربه موتور به زمانی اطلاق می شود که مخلوط سوخت و هوای ورودی به سیلندر قبل از شمع مشتعل می شود. این مشکل زمانی رخ می دهد که دمای پیستون یا دیواره سیلندر بیش از حد بالا می رود و گرمای حاصل در مخلوط هوا و سوخت منفجر می شود. گاهی اوقات ذرات جمع شده روی دیواره پیستون یا سیلندر عامل اصلی کوبیدن موتور هستند. در این صورت زمان بندی موتور به اشتباه می افتد و در این صورت خودرو باید توسط کارشناس بررسی شود.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.