راهنمای نگهداری از دیفرانسیل خودرو

فروشگاه لوازم یدکی اتوبوس و کامیون

راهنمای نگهداری از دیفرانسیل خودرو

۱۴ بازديد
تعویض روغن دیفرانسیل خودرو یکی از نادیده گرفته‌ترین کارهای تعمیر و نگهداری در کامیون‌های سبک، شاسی‌بلندها و خودروهای سواری بدون FWD است. از آنجایی که دیفرانسیل در عقب و در زیر خودرو قرار دارد، هیچ یک از رفتارهای ستاره ای را که موتور جلو انجام می دهد، دریافت نمی کند.
 
اما اگر روغن کاری در دیفرانسیل خودرو از کار بیفتد، برای مدت طولانی خیلی دور نخواهید بود. خوشبختانه شما فقط باید هر 30000 تا 50000 مایل این روغن را تعویض کنید.
شما می توانید انواع لوازم برقی اتوبوس و دیفرانسیل خودرو را از فروشگاه لوازم یدکی اتوبوس اسکانیا تهیه کنید.
 
⚠️مثل همیشه، دفترچه راهنمای مالک خود را برای فرکانس دقیقی که باید دیفرانسیل خود را سرویس کنید، بررسی کنید. هر ماشینی متفاوت است.
 
دیفرانسیل یک جزء در همه خودروها است و برای جبران تفاوت فاصله چرخ‌های داخلی و چرخ‌های بیرونی در حین دور زدن خودرو طراحی شده است. در خودروهای دیفرانسیل عقب، دیفرانسیل دارای محفظه و روغن کاری خاص خود است، روغنی غلیظ و تیره معمولاً سنگین تر از 80 وزن.
درایورهای جلو معمولاً دیفرانسیل را در محفظه گیربکس ادغام می کنند و مایع مشابهی را به اشتراک می گذارند. روغن دیفرانسیل چرخ دنده ها و دنده های پینیون را که قدرت را از میل محرک به محور چرخ ها منتقل می کنند، روان می کند. اگر خودروی شما به دیفرانسیل لغزش محدود مجهز باشد، تمام قطعات متحرک آن مجموعه را نیز سالم نگه می‌دارد. دیفرانسیل به ماشین شما اجازه می دهد تا بدون درام پیچ ها را طی کند.
اگر هر دو چرخ محرک با هم بچرخند، به دلیل اینکه لاستیک بیرونی دورتر از داخل حرکت می کند، می پرند. تغییرات زیادی در طراحی وجود دارد، اما آنها به سه دسته تقسیم می شوند: باز، لغزش محدود و بردار گشتاور. باز کنلغزش محدودبردار گشتاورOPEN قدیمی ترین نوع دیفرانسیل. طراحی ساده و ناهموار آن بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. چرخ دنده پینیون برقی با چرخ دنده مشبک می شود که به نوبه خود نیرو را از طریق مجموعه دوم دنده به هر دو محور منتقل می کند. تنها نقطه ضعف؟ هنگامی که لغزش رخ می دهد، نیرو با کمترین چسبندگی به چرخ هدایت می شود.
MARTIN LAKSMAN1 2 3تعویض این روغن به اندازه تعویض روغن موتور مهم است و به همین دلیل. تماس فلز با فلز باعث فرسودگی سطوح و ایجاد گرما از اصطکاک می شود که به ناچار چرخ دنده ها را ضعیف کرده و منجر به خرابی می شود. بررسی و تعویض روغن دیفرانسیل در یک کامیون سبک در واقع بسیار آسان است و فقط در خودرو کمی دشوارتر است.بسته به طراحی دیفرانسیل شما، این کار می تواند بسیار نامرتب یا بسیار مرتب باشد. برخی از دیفرانسیل ها دارای پلاگین تخلیه هستند. دیگران از شما می خواهند که پوشش مسکن را بردارید. در هر صورت، به یک ماهیتابه عریض نیاز دارید. یک پارچه پلاستیکی زیر آن بیمه خوبی خواهد بود. چند دقیقه وسیله نقلیه خود را برانید تا روغن گرم شود، سپس لباس‌های کثیف خود را بپوشید
- احتمالاً کثیف خواهید شد. فقط روغن عوض میکنه درسته؟ هیچ چیز پیچیده ای نیست، اما خودتان را نگه دارید، زیرا روغن دیفرانسیل ماشین قدیمی بدترین بوی را در دنیای خودرو دارد. با این هشدار، پلاگین سوراخ پرکننده را در بالای محفظه دیفرانسیل جدا کنید، سپس پیچ تخلیه را باز کنید. اگر پلاگین تخلیه ندارید، پیچ‌های محفظه را باز کنید و چند پیچ ​​را در بالا به‌طور شل وصل کنید تا پوشش را در جای خود نگه دارید.با استفاده از یک پیچ گوشتی استاندارد، درپوش را به آرامی باز کنید، در غیر این صورت روغن بیرون می زند و شما را در آن بوی نامقدس می پوشاند. مراقب باشید که سطح محفظه دیفرانسیل را خراب نکنید. اجازه دهید روغن کاملا تخلیه شود، سپس پوشش را بردارید. همه چیز را تمیز کنید و مهر و موم کنید
فرض کنید تمام روغن باقیمانده در اکسل با براده های فلزی بارگیری شده است. اگر شما یک پیشاهنگ تعویض روغن هستید، لازم نیست نگران این موضوع باشید، اما بقیه ما باید برای پاک کردن روغن باقی مانده از محفظه، چرخ دنده ها و قسمت خیس محفظه وقت بگذاریم. پوشش دادن. مطمئن شوید که همه را به دست آورید، زیرا ممکن است در گوشه ها و شکاف ها تراشه هایی پنهان شده باشد.
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.