سیم کشی سوئیچ ماشین به چه صورت است؟

فروشگاه لوازم یدکی اتوبوس و کامیون

سیم کشی سوئیچ ماشین به چه صورت است؟

۱۳ بازديد
سوئیچ استارت وظیفه روشن کردن مدارها یا سیگنال هایی است که خودرو را به حرکت وادار می کند. تعویض سوئیچ احتراق زمانی ضروری می شود که روشن کردن سیستم الکتریکی خودرو دشوار می شود یا می گویند موتور استارت حتی پس از روشن شدن موتور از چرخش باز نمی ایستد. شما هرگز نمی دانید چه زمانی ممکن است خراب شود، بنابراین باید نحوه سیم کشی سوئیچ احتراق را بدانید.
خوشبختانه، زمانی که دانش فنی لازم را دارید، این فرآیند پیچیده ای نیست. این مقاله شما را با مراحل مورد نیاز برای سیم کشی سوئیچ استارت خودرو آشنا می کند.
برای خرید فن موتور ماشین سنگین و لوازم یدکی اتوبوس تهران با تهران یکتا تماس بگیرید.
 
نحوه سیم کشی سوئیچ احتراق گام به گام
در اینجا مراحلی وجود دارد که باید برای سیم کشی سوئیچ احتراق خودتان انجام دهید. با این حال، بسته به خودروی مورد نظر، ممکن است به نمودار سیم کشی کلید استارت دکمه ای نیاز داشته باشید. مرحله 1: خودرو را پارک کنیدقبل از خاموش کردن موتور مطمئن شوید که وسیله نقلیه شما در زمینی صاف پارک شده است.  مرحله 2: پایانه های سوئیچ احتراق را بررسی کنیدپین های پشت سوئیچ استارت خودرو را شناسایی و پیدا کنید و مشخص کنید. بسته به خودرو، چهار ترمینال را می‌بینید که با علامت‌های «BATT» (باتری)، «ST» (شروع)، «IGN» (اشتعال) و «ACC» (لوازم جانبی) مشخص شده‌اند. ، از دفترچه راهنمای تعمیر خودرو یا سازنده تأییدیه دریافت کنید. مرحله 3: پایانه های باتری را جدا کنید ترمینال منفی باتری را جدا کنید. دو پایانه با علامت مثبت (+) و منفی (-) روی باتری خودرو شما وجود دارد.
قبل از جدا کردن پایانه های باتری از یک آچار برای باز کردن پیچ استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که کابل منفی را به طور ایمن محکم کرده اید تا از تماس آن با هر یک از پایانه ها در طول سیم کشی احتراق جلوگیری کنید.  مرحله 3: برش های چرخ فرمان را برداریدهر تزئینی که ممکن است در اطراف فرمان وجود داشته باشد را بردارید. ممکن است مجبور شوید آنها را با برداشتن گیره های پلاستیکی، محکم کردن آنها یا باز کردن هر گونه پیچ یا پیچ جدا کنید. پس از برداشتن آنها، آنها را در جایی امن نگهداری کنید که آسیب نبینند. مرحله 4: چرخ فرمان را جدا کنیدفرمان را بردارید. برخی از خودروها سوئیچ احتراق خود را در داشبورد دارند، در حالی که برخی دیگر ممکن است آن را در امتداد ستون فرمان داشته باشند.
صرف نظر از موقعیت مکانی آن، برداشتن ستون فرمان کار شما را بسیار آسان می کند. ممکن است لازم باشد این کار را با استفاده از کشنده چرخ فرمان انجام دهید تا کار شما برای شما آسان تر شود. مهم است که قبل از انجام این مرحله با دفترچه راهنمای تعمیر خودرو خود مشورت کنید. یا بهتر است هنوز یک نمودار سیم کشی پانل سوئیچ احتراق مسابقه ای دریافت کنید
 مرحله 5: پوشش ماژول جرقه زنی را آزاد کنیدقلاب های روی درب ماژول احتراق را باز کنید. این به شما امکان می دهد تا پوشش را بردارید تا بتوانید به سوئیچ احتراق دسترسی پیدا کنید. باید روی کلیپ ها چند نسخه منتشر شود. ممکن است به یک پیچ گوشتی نیاز داشته باشید تا بتوانید مکانیسم رها کردن قلاب ها را فشار دهید. مرحله 6: کلیدها را در موقعیت مناسب قرار دهیدکلید را در احتراق قرار دهید و آن را در موقعیت "لوازم جانبی" قرار دهید. انجام این کار ضروری است زیرا این تنها راه آزاد کردن آن از ماژول احتراق است. اگر در حال حاضر به کلید ماشین خود دسترسی ندارید، ممکن است لازم باشد به جای آن از یک پیچ گوشتی سر صاف استفاده کنید.اگر مجبور به استفاده از پیچ گوشتی سر صاف هستید، باید مراقب باشید. با فشار دادن پین آزاد کننده داخل سوراخ روی ماژول جرقه زنی با پیچ گوشتی شروع کنید. باید یک سوراخ کوچک برای وارد کردن پیچ گوشتی و فشار دادن پین آزاد کننده داخل آن وجود داشته باشد. مرحله 7: پین ها را رها کنیدپس از رها شدن پین رها کننده که سوئیچ احتراق را محکم می کند، می توانید آن را از موقعیت خود بیرون بکشید. اگر تمام مراحل را تا این مرحله انجام داده اید، باید بتوانید آن را به راحتی بیرون بکشید.
با این حال، اگر با مقاومتی مواجه شدید، مطمئن شوید که پین ​​رها را به اندازه کافی محکم فشار داده اید. مرحله 8: نگاهی به سوئیچ احتراق بیندازیدسوئیچ را بررسی کنید تا متوجه شوید مشکل آن چیست. برای این کار به یک چراغ تست نیاز دارید. بسته به سازنده، نمایندگی درگیر و نیازهای شما، ممکن است لازم باشد احتراق را دوباره بسازید یا یک موتور جدید تهیه کنید. مرحله 9: سیم ها را بررسی کنیدسرب برق مثبت از باتری به سوئیچ استارت خودرو را بررسی کنید. اغلب یک سیم قرمز ضخیم است که همیشه انرژی دارد. هنگامی که آن را شناسایی کردید، انتهای ترمینال سمت راست را روی سیم کابل برق قرار دهید و آن را با یک چند ابزار ترمینال محکم کنید. سپس سیم برق را به ترمینال "BATT" سوئیچ وصل کنید. مرحله 10: سیم لوازم جانبی را وصل کنیدسیم سرب لوازم جانبی را به ترمینال "ACC" سوئیچ احتراق نصب کنید.
هنگامی که سوئیچ احتراق به موقعیت "ACC" می چرخد، این سیم وظیفه انرژی بخشیدن به لوازم جانبی خودرو را بر عهده دارد. مرحله 11: سیم رله استارت را وصل کنیدسیم رله استارت را به ترمینال "ST" سوئیچ احتراق وصل کنید. ترمینال "ST" تنها زمانی روشن می شود که سوئیچ احتراق در موقعیت "START" قرار گیرد. مرحله 12: سیم جرقه زنی را وصل کنیدسیم جرقه زنی را به ترمینال "IGN" سوئیچ خودرو وصل کنید. ترمینال مرکزی احتراق، برف پاک کن ها، لوازم جانبی و سایر ویژگی های عملیاتی خودرو را ارائه می دهد. این اساساً موقعیت پیش فرض "اجرای" سوئیچ احتراق است.  مرحله 13: سوئیچ احتراق را دوباره نصب کنیدبرای نصب سوئیچ تازه سیم‌کشی شده، باید روی پین آزادکننده فشار وارد کنید تا بتوانید سوئیچ احتراق جدید را داخل آن قرار دهید. پس از انجام این کار، سوئیچ جرقه‌زنی جدید (یا بازسازی‌شده) را در ستون فرمان قرار دهید.مرحله 14: سوئیچ احتراق را تست کنیدهنگامی که سوئیچ احتراق را محکم کردید، نوبت به تست سوئیچ احتراق سیمی جدید می رسد. برای انجام این کار، باید باتری را دوباره وصل کنید. تا زمانی که مطمئن شوید که سوئیچ احتراق جدید به درستی کار می کند، نیازی به مونتاژ مجدد هیچ یک از اجزا نیست. 
برای اتصال مجدد ترمینال منفی قطع شده باتری، کلید را وارد کرده و سعی کنید جرقه را بچرخانید. اگر احتراق در شرایط خوبی است و شما کار عالی انجام داده اید، ماشین باید سریع بچرخد. اگر اینطور نیست، ممکن است مجبور شوید این روند را تکرار کنید. مرحله 15: قطعات خودرو را دوباره مونتاژ کنیدهنگامی که تأیید کردید که سوئیچ احتراق در شرایط خوبی کار می کند، مرحله بعدی مونتاژ مجدد قطعات است. همانطور که در شروع کار انجام دادید، قبل از جدا کردن باتری، موتور را خاموش کنید. ممکن است لازم باشد به دفترچه راهنمای تعمیر خودرو خود مراجعه کنید تا قطعات خودرو دوباره به درستی جا بیفتند. هر کاری که انجام می‌دهید، مطمئن شوید که اجزای مناسب را با پیچ‌ها، پیچ‌ها و گیره‌های متصل شده در دفترچه راهنمای تعمیر خودرو در جای مناسب قرار داده‌اید، به‌خصوص اگر مجبور هستید با هر یک از دستگاه‌های نصب‌شده در مدل‌های جدید خودرو سر و کار داشته باشید.
 اگر این مراحل را تا این مرحله دنبال کنید، می توانید سوئیچ احتراق خود را با موفقیت و بدون دردسر یا بدون دردسر سیم کشی کنید.چه سیم هایی به سوئیچ احتراق می رونداکثر خودروها به طور متفاوتی راه اندازی می شوند، اما بسته به وسیله نقلیه، چهار ترمینال پیدا خواهید کرد. این پایانه‌ها به‌عنوان «BATT» (باتری)، «ST» (شروع)، «IGN» (احتراق) و «ACC» (لوازم جانبی) علامت‌گذاری شده‌اند. سازنده. به این ترتیب از اشتباهات غیر ضروری جلوگیری می کنید. یکی دیگر از ایده های عالی این است که با یک نمودار سوئیچ احتراق 4 سیمی مشورت کنید. سوالات متداول:س: سیم های سوئیچ احتراق کجا می روند؟سیم جرقه خودرو به ترمینال "IGN" سوئیچ احتراق می رود. این یک ترمینال ضروری است زیرا احتراق خودرو، برف پاک کن ها، لوازم جانبی و سایر ویژگی های عملیاتی را ارائه می دهد. همچنین این حالت عادی "اجرای" سوئیچ است. س: سیم ها به سوئیچ احتراق چه رنگی می روند؟رنگ سیم هایی که به سوئیچ احتراق می روند قرمز، مشکی، سفید-قرمز و سفید مشکی هستند. س: آیا سوئیچ احتراق نیاز به زمین دارد؟خیر. سوئیچ استارت خودرو شما برای روشن کردن خودرو نیازی به اتصال به زمین ندارد. این به این دلیل است که تمام پایانه های سوئیچ استارت خودرو باید از زمین جدا باشند. هنگامی که این ترمینال ها از زمین جدا شدند، بقیه سوئیچ احتراق خودرو عملکردهای مکانیکی را انجام می دهد. 
س: آیا سوئیچ استارت باعث روشن نشدن ماشین می شود؟آره. یکی از مشکلات مربوط به مشکلات استارت خودرو است. این به این دلیل است که هرگونه
مشکل در سوئیچ احتراق می تواند به دلیل مشکلات الکتریکی باشد. هنگامی که باتری ماشین شما در شرایط خوبی قرار دارد و ماشین شما پس از چند بار تلاش از چرخیدن امتناع می ورزد، ممکن است با سوئیچ احتراق دچار مشکل شوید. س: آیا می توانید سوئیچ احتراق را دور بزنید؟بله، اگر آموزش و تجربه داشته باشید، ممکن است بتوانید از عهده آن برآیید. بدون هیچ یک از این موارد، ممکن است نتوانید خودتان این کار را انجام دهید زیرا این یک روش فنی است که به چیزی بیش از یک کتابچه راهنمای کاربر و روحیه قابل انجام نیاز دارد. بهترین کار این است که برای جلوگیری از هر گونه عارضه ای که ممکن است ایجاد شود، از کمک حرفه ای کمک بگیرید. کلمات پایانی:کلید احتراق خودروها مسلماً ضروری ترین بخش سیستم الکتریکی خودرو است. مانند تمام قطعات خودرو، پس از استفاده مکرر از کار می افتند. یک سوئیچ احتراق خراب می تواند ناراحت کننده باشد، به همین دلیل است که شما باید بدانید که چگونه سوئیچ احتراق را سیم کشی کنید. این مقاله مجموعه ای از مراحل را ارائه کرده است که به شما کمک می کند تا هر زمان که نیاز باشد، سوئیچ استارت خودرو خود را سیم کشی کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را به طور کامل دنبال کنید. ما همچنین توصیه می کنیم که یک نمودار سیم کشی سوئیچ احتراق جهانی دریافت کنید.
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.