وظیفه دیفرانسیل در ماشین چیست؟

فروشگاه لوازم یدکی اتوبوس و کامیون

وظیفه دیفرانسیل در ماشین چیست؟

۱۲ بازديد
دیفرانسیل مجموعه‌ای از چرخ دنده‌ها است که نیروی موتور را به چرخ‌ها منتقل می‌کند و به چرخ‌ها اجازه می‌دهد با سرعت‌های مختلف در پیچ‌ها بچرخند. اگر وسیله نقلیه شما دارای سیستم چهار چرخ متحرک است، به احتمال زیاد دارای دیفرانسیل جلو و عقب است. یک دیفرانسیل با گیربکس کار می کند تا نیرو را از موتور به محوری که چرخ ها را می چرخاند برساند.
برای خرید دیفرانسیل و سایر قطعات کامیون از فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی کامیون تهران یکتا اقدام کنید.
دیفرانسیل برای به حرکت درآوردن یک جفت چرخ طراحی شده است و به آنها اجازه می دهد با سرعت های مختلف بچرخند. این تابع سرعت های متناسبی را بین چرخ های چپ و راست فراهم می کند. اگر لاستیک داخلی 15 دور در دقیقه کمتر از هنگام رانندگی مستقیم در یک پیچ می چرخد، لاستیک بیرونی 15 دور در دقیقه بیشتر از هنگام رانندگی مستقیم می چرخد.
لیست قیمت چراغ جلو اتوبوس اسکانیا را در این لینک ببینید.
به عنوان مثال، هنگامی که وسیله نقلیه شما در یک گوشه حرکت می کند، چرخ بیرونی باید سریعتر از چرخ داخل حرکت کند. دیفرانسیل مقادیر مساوی گشتاور را بین هر دو چرخ توزیع می کند. این به چرخ ها اجازه می دهد تا به مقاومت واکنش نشان دهند یا کشش را ایجاد کنند تا چرخ مقاومت بیشتری برای چرخش کمتر داشته باشد. چرخ با مقاومت کمتر سریعتر می چرخد.
در دیفرانسیل جلو (FWD) دیفرانسیل در کنار جعبه دنده در محفظه قرار دارد و واحد را گیربکس می نامند. با دیفرانسیل عقب (RWD)، دیفرانسیل بین چرخ های عقب قرار می گیرد که از طریق میل محرک به گیربکس متصل می شوند. خودروهای چهار چرخ متحرک (AWD) و چهار چرخ متحرک (4WD) یک دیفرانسیل مرکزی یا جعبه انتقال برای توزیع قدرت در جلو و عقب اضافه می‌کنند. برخی از خودروهای هیبریدی دارای AWD "الکترونیکی" هستند. اینها از موتورهای الکتریکی برای به حرکت درآوردن چرخ‌های عقب استفاده می‌کنند و در صورت لزوم، آن‌ها را سریع‌تر یا آهسته‌تر در اطراف می‌چرخانند. دیفرانسیل ماشین دیفرانسیل در ماشین چگونه کار می کند؟به عبارت ساده، دیفرانسیل سیستمی است که گشتاور را از موتور به چرخ ها منتقل می کند. دیفرانسیل قدرت را از موتور می گیرد و آن را به گونه ای تقسیم می کند که چرخ ها بتوانند با سرعت های مختلف بچرخند. آن را در گوشه ای بچرخانید و هیچ مشکلی نخواهید داشت زیرا هر چرخ می تواند مستقل از دیگری بچرخد.
وقتی به یک دیفرانسیل مدرن کامل نگاه می کنید، به طرز باورنکردنی پیچیده به نظر می رسد. با این حال، اگر شما به طور سیستماتیک آن را تجزیه کنید و اصول اولیه آنچه را که برای رسیدن به آن تلاش می کند و چگونه تلاش می کند به آن دست یابد، درک کنید، متوجه خواهید شد که واقعا چیز زیبایی است. این ویدیوی موتورهای شورلت را برای نگاهی به دیفرانسیل نگاه کنید.اکنون که اصول یک دیفرانسیل یا در این مورد "دیفرانسیل باز" را فهمیدیم، اجازه دهید کمی بیشتر در مورد دیفرانسیل لغزش محدود (LSD) بحث کنیم.  تصور کنید در مسیر هستید و سعی می کنید با سرعت 50 کیلومتر در ساعت از یک پیچ تنگ خارج شوید. همه این قدرت مسیر کمترین مقاومت را در پیش خواهد گرفت.  تمام وزن به یک سمت منتقل شده است. تمام این نیرو فقط چرخ داخلی را می چرخاند و منجر به از دست رفتن یا چرخش بسیار زیاد نیرو و تصادف بزرگ می شود.
 LSD برای به حداقل رساندن این تلفات درایو در نظر گرفته شده است. یک سیستم کلاچ اصطکاک را در هر طرف محور ایجاد می کند به طوری که ماشین می تواند گشتاور را به هر چرخ بازتوزیع کند تا بتوانید به همان اندازه که نیاز دارید قدرت دریافت کنید. اگر مسیر خود را در اطراف چرخ بلد باشید، می توانید با هیچ چیز جز قدرت، ماشین را حتی در یک پیچ هدایت کنید. همانطور که می توانید تصور کنید، کل مکانیسم دیفرانسیل باید نیروی عظیمی را تحمل کند. این تنها یک دلیل است که چرا این قطعات از قوی ترین مواد ممکن ساخته شده اند. بدون نی و درب بطری شیر. دیفرانسیل ها باید بسیار بادوام باشند. زمانی که خودروها کندتر و تقاضای کمتری داشتند، می‌توانستید با فلزات ارزان‌تر کنار بیایید. این به سادگی دیگر مورد نیست. حتی ساده‌ترین وسایل نقلیه امروزی نیز می‌توانند با سرعت بیش از 150 کیلومتر در ساعت به راحتی حرکت کنند و با سرعت نسبتاً بالا به راحتی بپیچند. قطعات باکیفیت دیگر برای پیست مسابقه در نظر گرفته نشده است.قطعات دیفرانسیلقطعات دیفرانسیل زیر هستند: 
کیت بلبرینگمهر و موم و بلبرینگ انفرادیست حلقه و پینیونشفت های محورگیره های حامل/پینیون، مهره های پینیون، آستین های خرد کن، و پیچ های چرخ دنده حلقه ایکیت های کشش پوزی و دنده داخلیحامل های مسکناینها تنها بخشی از قطعات موجود در انبار هستند. ما حتی برای اکثر کاربردهای دیفرانسیل از قطعات استفاده کرده ایم.Pinion Drive Gear: این قسمت قدرت را از محور محرک به چرخ دنده حلقه منتقل می کند.مجموعه کیس دیفرانسیل: این قسمت چرخ دنده حلقه را به همراه سایر قطعاتی که محور محرک عقب را به حرکت در می آورند نگه می دارد.Ring Gear: این قسمت برق را به قسمت قبلی که مجموعه دیفرانسیل کیس است منتقل می کند.محورهای محرک عقب:
اینها محورهای فولادی هستند که گشتاور را از مجموعه کیس دیفرانسیل به چرخ های محرک منتقل می کنند.محفظه محور: بدنه فلزی است که محورهای عقب را محصور می کند و همچنین مجموعه محور عقب را پشتیبانی می کند.یاتاقان های محور عقب: این بلبرینگ هایی هستند که بین محفظه محور و محورها قرار می گیرند.چرخ دنده های جانبی: این چرخ دنده ها به چرخش مستقل هر دو چرخ در حین چرخش کمک می کنند.انواع دیفرانسیل در خودرو و کامیونچهار دیفرانسیل مشترک بین خودروها استفاده می شود - باز، قفل، لغزش محدود و بردار گشتاور. در اینجا چهار نوع دیفرانسیل آورده شده است:دیفرانسیل باز - این نوع دیفرانسیل اغلب در سدان های خانوادگی و خودروهای اقتصادی یافت می شود. گشتاور موتور را به دو خروجی انرژی تقسیم می کند تا چرخ ها بتوانند با سرعت های مختلف بچرخند. اگر یکی از لاستیک ها کشش را از دست بدهد،
دیگری قدرت حفظ کشش را از دست می دهد.دیفرانسیل قفلی - گاهی اوقات به عنوان دیفرانسیل جوشی نیز شناخته می شود، این دیفرانسیل چرخ ها را به هم متصل می کند تا با سرعت یکسانی بچرخند. این معمولا چرخش را کمی دشوارتر می کند. وسایل نقلیه ای که از این نوع استفاده می کنند کامیون های فول سایز و جیپ رانگلر هستند.دیفرانسیل لغزش محدود - دیفرانسیل لغزش محدود با ارائه بهترین های هر دو جهان، به عنوان یک دیفرانسیل باز عمل می کند تا زمانی که لغزش رخ دهد، سپس دیفرانسیل به طور خودکار قفل می شود. این نوع در خودروهایی مانند نیسان 370Z و مزدا MX-5 میاتا یافت می شود.گشتاور بردار - که توسط BMW X5 M یا Lexus RC F استفاده می شود، دیفرانسیل بردار گشتاور از قطارهای دنده اضافی برای ارسال مقدار خاصی از گشتاور به هر چرخ برای کنترل بیشتر در پیچ ها استفاده می کند.
 1. دیفرانسیل را باز کنیدساده ترین و رایج ترین واحد دیفرانسیل باز است، به این دلیل که چرخ ها همیشه می توانند به طور مستقل بچرخند. عیب اصلی آن این است که اگر چرخی کشش نداشته باشد، مثلاً اگر به یخ برخورد کند، باز هم قدرت زیادی دریافت می کند. بی اختیار می چرخد ​​و شما به هیچ جا نمی روید.برای جبران کاهش کشش در هنگام رانندگی، تمام وسایل نقلیه جدید باید به کنترل کشش و پایداری الکترونیکی مجهز باشند. اینها از سنسورهای ترمزهای ضد قفل برای تعیین اینکه آیا چرخ سریعتر می چرخد ​​استفاده می کنند. سپس قدرت موتور را کاهش می دهد یا چرخ چرخان یا هر دو را می شکند تا همه چیز تحت کنترل باشد. گاهی اوقات می خواهید یک چرخ بچرخد، مانند زمانی که می خواهید از برف عمیق بیرون بیایید، تا کنترل کشش به طور موقت با یک دکمه روی داشبورد غیرفعال شود. 2. دیفرانسیل لغزش محدود برخی از خودروها، عمدتا مدل های پرفورمنس، از دیفرانسیل لغزش محدود به جای دیفرانسیل باز استفاده می کنند. هنگامی که یک چرخ کشش را از دست می دهد،
نیرو به چرخ دیگر می رود. این امر چرخش چرخ را کاهش می‌دهد و در یک خودروی قدرتمندتر FWD، به جلوگیری از گشتاور فرمان کمک می‌کند - تمایل راننده جلو برای کشیدن از این طرف به سمت دیگر هنگام پا گذاشتن روی پدال گاز. رسیدهای محدود همگی به یک هدف عمل می کنند، اما اینکه دقیقاً چگونه این کار را انجام می دهند بستگی به نوع آن دارد. دیفرانسیل مکانیکی کلاچ دارای صفحات کلاچ در کنار چرخ دنده ها است و در صورت نیاز، حلقه های فشار بر روی صفحات فشار می آورند تا مقاومت ایجاد کنند. یک سیستم دیفرانسیل فعال به همین صورت عمل می کند، اما از یک کامپیوتر برای نظارت بر شرایط رانندگی و درگیر کردن کلاچ دیفرانسیل استفاده می کند. دیفرانسیل ویسکوز حاوی دیسک های اصطکاک غوطه ور در روغن است و هنگامی که چرخ می لغزد، حرکت سیال باعث می شود که دیسک ها با سرعت های مختلف بچرخند و در صورت نیاز قدرت بیشتری را ارائه دهند. دیفرانسیل Torsen - نام تجاری برگرفته از Torque-Sensing است - چرخ دنده های حلزونی را به مجموعه دنده دیفرانسیل اضافه می کند تا کشش مورد نیاز را فعال کند. 
3. قفل کردن دیفرانسیلدیفرانسیل قفلی به چرخ ها اجازه می دهد در بیشتر مواقع با سرعت های مختلف بچرخند، اما وقتی عملکرد قفل آن فعال می شود، چرخ ها هر دو با سرعت یکسان می چرخند. در درجه اول برای رانندگی خارج از جاده استفاده می شود. علاوه بر دیفرانسیل قفل چرخ عقب، سخت ترین 4x4s دارای دیفرانسیل جلو قفل کننده نیز خواهد بود. وسیله نقلیه ای با یک یا هر دو دیفرانسیل قفل شده می تواند روی صخره ها یا سطوح سخت به جلو بخزد، اما چرخش آن بسیار سخت خواهد بود. 4. دیفرانسیل بردار
گشتاورپیچیده ترین و پیشرفته ترین نوع دیفرانسیل، دیفرانسیل بردار گشتاور، از مجموعه ای از حسگرها و وسایل الکترونیکی برای به دست آوردن اطلاعات از چیزهای مختلف (سطح جاده، موقعیت دریچه گاز، سیستم فرمان و غیره) استفاده می کند تا کلاچ های فعال الکترونیکی و یک کنترلر را فعال کند. همچنین به عنوان دیفرانسیل فعال شناخته می شود، آنها به کارآمدترین راه کار می کنند که منجر به تجربه رانندگی واقعاً پویا و با عملکرد بالا می شود. دیفرانسیل های بردار گشتاور را می توان در برخی خودروهای دیفرانسیل عقب و تمام چرخ محرک با عملکرد بالا یافت.
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.